برداشت ۴۸۴۵ تن دانه روغنی در ارزوییه

مدیر جهاد کشاورزی ارزوییه گفت: سالانه ۴ هزار و ۸۴۵ تن دانه روغنی در شهرستان ارزوئیه برداشت و روانه بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا امیری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه گفت: در شهرستان ارزوئیه هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیرکشت پنبه با عملکرد ۵ تن در هکتار، ۲۷۰ هکتار کلزا با عملکرد ۵ تن در هکتار، ۲۰۰ هکتار کنجد با عملکرد یک و نیم تن در هکتار و ۵۰ هکتار آفتابگردان با عملکرد یک و نیم تن در هکتار وجود دارد.

او افزود: سالانه ۴ هزار و ۸۴۵ تن دانه روغنی در شهرستان ارزوئیه برداشت و روانه بازار می‌شود.

امیری تصریح کرد: با توجه به قیمت مناسب محصول کلزا، خرید تضمینی آن و نیاز آبی کمی که این محصول دارد و با توجه به توصیه‌های فنی کارشناسان، تعدادی از کشاورزان از کشت کلزا استقبال می‌کنند.

او بیان داشت: اگر چه تعدادی از کشاورزان در سال‌های قبل از این محصول استقبال نمی‌کردند، اما با کشت متوالی این محصول طی چند سال گذشته به تجربیات خود افزوده و هر سال کاستی‌ها را رفع کرده اند و در حال حاضر از کشت این دانه روغنی رضایت بسیاری دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوییه با بیان اینکه با همه مزایای کشت کلزا، محدودیت‌هایی نیز وجود دارد، گفت: همزمانی برداشت کلزا با محصول گندم، کمبود دستگاه‌های برداشت، همزمانی برداشت ذرت با کشت کلزا و تجهیز نشدن مراکز خرید به دستگاه‌های بوجاری از جمله مشکلات کلزاکاران است.

او گفت: برای ترغیب کشاورزان به کشت کلزا، اقداماتی از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آشنایی آن‌ها با فواید این محصول، معرفی کشاورزان برای خرید دستگاه‌های ریز دانه کار یارانه دار که تاکنون بیش از ۴۰ دستگاه در شهرستان خریداری شده است، تنظیم دستگاه‌های ریز دانه کار در زمان کاشت کلزا، تشکیل شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان پهنه بندی برای نظارت بر مزارع کلزا و ارائه توصیه‌های لازم در مدیریت آفات و بیماری‌های این محصول و ارائه مشاوره فنی به کلزاکاران در زمینه تغذیه اصولی مزارع به همت کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار