سرمربی تیم ملی هاکی آقایان گفت: امیدوارم وزارت ورزش به رشته هاکی توجه ویژه‌ای داشته باشد و پاداش ورزشکاران را به موقع پرداخت کند.

///////یوسفی: بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی هاکی کمبود بودجه است.ابوالفضل یوسفی سرمربی تیم ملی هاکی آقایان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تمرینات بازیکنان ملی پوش اظهار داشت: وقتی که اردو‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد از طریق فضای مجازی تمرینات اعضای تیم ملی هاکی را زیر نظر قرار داده ام. برنامه‌های بدنسازی را به ورزشکاران ارائه داده ام تا آمادگی جسمانی خود در طول تعطیلی‌ها حفظ شود. برخی دیگر از ورزشکاران با بازگشایی باشگاه‌ها تمرینات خود را در آن جا انجام می‌دهند.

او افزود: با توجه به این که سالن‌های هاکی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است و هنوز مجوز فعالیت را نگرفته اند، ورزشکاران فعلا فقط تمرینات بدنسازی را انجام می‌دهند.

یوسفی ادامه داد: مطمئنا، چون حدود ۶ ماه ورزشکاران تمرینات لازم برای رشته هاکی را نداشته اند کیفیت عملکرد آن‌ها پایین می‌آید. به امید خدا قرار است در اواخر تیرماه اردو‌های تیم ملی را برای آمادگی در مسابقات جام جهانی برگزار کنیم تا زمان کافی برای تمرین داشته باشند. مسابقات جام جهانی هاکی از ۷ تا ۱۵ بهمن در بلژیک برگزار می‌شود.

سرمربی تیم ملی هاکی آقایان افزود: فدراسیون در نظر دارد که در مرحله اول لیگ هاکی را برگزار کند تا اگر مجوز‌های لازم برای برگزاری لیگ انجام شود به احتمال زیاد در ۲ ماه آینده رقابت‌های لیگ آغاز شود. مسابقات لیگ برتر قرار بود در اسفندماه سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

او گفت: تیم ملی هاکی آقایان سال ۱۳۹۶ در رقابت‌های جام جهانی که در آلمان برگزار شد رتبه سوم را کسب کرد و تنها تیم آسیایی در رشته هاکی بود که بر روی سکو قرار گرفت. اکنون تیم ملی هاکی در رنکینگ چهارم جهان قرار دارد.

او تصریح کرد: در تیرماه سال ۱۳۹۸ تیم ملی هاکی آقایان کشورمان در مسابقات آسیایی که در تایلند برگزار شد حضور داشتند که برای هشتمین دوره متوالی اول آسیا شد.

یوسفی با بیان مشکلات تیم ملی هاکی گفت: بزرگ‌ترین مشکل تیم ملی هاکی کمبود بودجه است. امیدوارم وزارت ورزش به رشته هاکی توجه داشته باشد و پاداش ورزشکاران را به موقع پرداخت کند. انتظار داریم پاداشی که برای ملی پوشان پرداخت می‌شود در شان آن‌ها باشد  و تفاوتی با دیگر رشته‌ها نداشته باشد.

سرمربی تیم ملی هاکی آقایان در پایان گفت: فدراسیون هاکی به دلیل کمبود بودجه برای اعزام تیم و خرید تجهیزات و برگزاری اردو‌ها در سختی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار