سرمربی تیم ملی هاکی گفت: رشته هاکی نیازمند توجه بیشتر مسئولان وزارت ورزش و رسانه‌های جمعی است.

نیلوفر عبدی سرمربی تیم ملی هاکی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاریخ برگزاری مسابقات هاکی  اظهار کرد: مسابقاتی که در پیش داریم در واقع دو مسابقه  در بخش های چمن و سالن است. مسابقات سالنی آسیا قرار است اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در کشور تایلند برگزار شود که هاکی جزو رشته‌های حاضر در این مسابقات خواهد بود.

همچنین مسابقات مقدماتی المپیک آسیایی ۲۰۲۲ چین نیز در اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، چنانچه وزارت ورزش برای اعزام به این رقابت موافقت کند، بانوان برای اولین بار در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

او افزود: تیم ملی هاکی چمن بانوان آخرین بار در سال ۱۳۸۶ تشکیل شد، اکنون با آمدن بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی تلاش براین است که هاکی چمن نیز همانند هاکی سالنی ایران در آسیا و جهان بدرخشد. برنامه‌های خود را در این زمینه به فدراسیون ارائه داده ایم. به امید خدا در ماه آینده چنانچه با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در رابطه با ویروس کرونا وزارت ورزش برای برپایی اردو‌ها موافقت کند، اردو‌ها را برگزار خواهیم کرد.

عبدی ادامه داد: قرار بود در رده سنی نوجوانان نیز اردو‌های هاکی چمن برگزار شود و برنامه ریزی هایمان را برای شروع اردو‌ها انجام داده بودیم که با شیوع ویروس کرونا تمامی برنامه‌ها لغو شدند.

او با اشاره به برنامه تمرین ورزشکاران در زمان تعطیلی اردو‌ها گفت: در طول این مدت با ورزشکارانی که تمرینات خود را در خانه ادامه می‌دادند در ارتباط بودیم و برایشان فیلم آموزشی را از طریق فضای مجازی ارسال می‌کردیم و پیگیر تمرینات انفرادی آن‌ها بودیم. البته بیشتر تمرینات بدنسازی را در برنامه روزانه شان  انجام می دادند و با مربی بدنسازی در طول این مدت ارتباط داشتند و طبق برنامه‌ای که مربی به آن‌ها ارائه می‌داد تمریناتشان را در خانه  دنبال می کردند.

سرمربی تیم ملی هاکی ادامه داد: در طول این مدت فدراسیون هاکی آسیا، کلاس‌ها و کارگاه‌های آنلاین را برای مربیان و داوران رشته هاکی برگزار کرده است. این رشته کاملا ایرانی است، انتظار دارم که از هاکی نیز حمایت شود تا با حمایت فدراسیون و حضور مستمر در مسابقات بین المللی و آسیایی به جایگاه مناسب در آسیا دست پیدا کنیم، البته در بخش چمن راه زیادی در پیش داریم و حتما برگزاری کلاس‌های مربیگری و کارگاه‌ها و استفاده از مدرسان سطح بالای بین المللی برای ارتقای دانش مربیان در بخش هاکی چمن نیازی ضروری است که امیدوارم با گذر از بیماری کرونا زودتر شرایط این کار به وجود بیاید.

عبدی ادامه داد: فدراسیون تفاهم نامه‌های خوبی با ارگان‌هایی مثل آموزش و پرورش، ارتش و حتی دانشگاه امضا کرده است که امیدوارم باعث شناخته شدن و عمومی شدن این رشته جذاب در بین مردم عزیز کشور شود.

او گفت: زمین مناسب و استاندارد برای رشته هاکی چمن در کشور وجود ندارد و فدراسیون هاکی در حال رایزنی و تلاش است که مشکلات زیرساختی رفع شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد. انتظار داریم مسئولان وزارت ورزش نیز به این رشته توجه ویژه‌ای داشته باشند و کمک کنند تا هاکی چمنی همانند هاکی سالنی پیشرفت کند و در سطح آسیا و جهان خوش بدرخشد.

سرمربی تیم ملی هاکی افزود: به دلیل نداشتن  حامی مالی برای مسابقات لیگ برتر، اکثر بازیکنان در بخش بانوان و حتی آقایان قراردادشان سفید است که امیدوارم این موضوع نیز با توجه و تلاش فدراسیون رفع شود و بازیکنان پرتلاش هاکی نیز همانند باقی رشته‌ها با خیالی آسوده به کار خود ادامه دهند. سال گذشته مسابقات المپیاد هاکی چمن در بخش بانوان برای اولین بار برگزار شد که امیدوارم تداوم داشته باشد.

او در پایان گفت : امیدوارم این رشته مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و در جایگاه خوبی از نظر توجه و استقبال عمومی قرار بگیرد


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار