مدیر کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود امسال، از سطح ۴۲ هزار هکتار جنگل‌های بنه در جنوب کرمان، ۵ هزار تن محصول برداشت شود.

حمزه احمدی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان  جنوب کرمان در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام اینکه ۴۲ هزار هکتار سطح جنگل‌های بنه یا پسته وحشی در جنوب استان کرمان قرار دارد، گفت: این درخت جنگلی، یکی از گونه‌های غنی در کوهستان‌های جنوب استان است.

او با بیان اینکه به دلیل بارش‌های خوب در سال ۹۸ و ۹۹ این درختان جنگلی پربار هستند، افزود: پیش بینی می‌شود امسال، ۵ هزار تن بنه از جنگل‌های جنوب استان کرمان برداشت شود.

احمدی با اشاره به اینکه زمان برداشت بنه در جنوب استان کرمان، اواخر شهریور است، بیان کرد: برای حفاظت و حمایت از این درخت در بخش گیاه پزشکی، آفات متعددی از جمله کرم برگ خوار بنه، تشی و سوسک‌های چوب خوار و پوست خوار و ...  بررسی و شناسایی شده و برای مبارزه با آن ها اقدامات موثری انجام شده است.

او با اشاره به اینکه جنگل‌های بنه در جنوب استان کرمان از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی به شمار می‌روند، بیان کرد: این درختان جنگلی با رعایت برداشت درست، یکی از منبع‌های درآمد مردم این مناطق کوهستانی  هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان تصریح کرد: بخش جبالبارز بیشترین پوشش جنگلی درختان بنه را در جنوب استان کرمان دارد.

او بیان کرد: از جمله خواص بنه می توان به تاثیر آن در رفع و کاهش برخی از بیماری‌ها نظیر کمر درد، درد قولنج و درد‌های مفصلی اشاره کرد. 

احمدی با بیان اینکه  مردم محلی از میوه بنه یا پسته کوهی، غذا‌های متفاوتی درست می‌کنند، گفت: معروف ترین این غذا‌ها، قاتق بنه و چنگمال بنه است.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار