مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: طرح برخورد با تور‌های غیر مجاز گردشگری و طبیعت‌گردی در این استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فرمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، گفت: با پیگیری‌های مستمر در خصوص جلوگیری از فعالیت گروه‌های غیرمجاز که بیشتر در قالب تور‌های طبیعت‌گردی فعالیت می‌کنند با موافقت دادستانی تیمی متشکل از ماموران نیروی انتظامی و به‌ویژه پلیس امنیت اخلاقی، نماینده تعیین شده از جانب اداره‌کل گردشگری استان و نماینده هیات کوهنوردی در هفته اول تیر در محل این اداره کل تشکیل و پس‌ از برگزاری دو جلسه در محل پلیس امنیت اخلاقی تصمیم برخورد قاطع با متخلفان و سرگروه‌های تور‌های غیر مجاز اتخاذ شد.

او افزود: براساس تصمیم اتخاذشده، در چند روز گذشته این تیم در محل سوار شدن دو گروه از تور‌های غیرمجاز حضور یافت و پس‌از بررسی مدارک مربوطه از حرکت هردو گروه جلوگیری شد و برنامه سفر آنان که شامل حرکت دو دستگاه اتوبوس در مسیر دره شمخال بود ابطال و مسئول آن‌ها توسط پلیس امنیت اخلاقی برای تشکیل پرونده و اعزام به دادستانی بازداشت شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: پس‌از بررسی مدارک، مسافران این تور‌ها از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها پیاده و تور‌ها باطل اعلام شدند و سپس افراد برگزارکننده این تور‌ها که در قالب تور‌های گردشگری و کوهنوردی فعالیت می‌کردند نیز برای تشکیل پرونده و اعزام به دادستانی استان به محل یگان پلیس امنیت اخلاقی منتقل شدند.

مکرمی فر بیان کرد: از این پس با عزمی که در دستگاه‌های متولی وجود دارد این طرح به صورت مستمر و به ویژه در روز‌های پایانی هفته تا ساماندهی کامل ادامه خواهد یافت.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.