رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد خسارات درحوزه گردشگری خراسان رضوی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر علیزاده قناد رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی در دومین جلسه این کمیسیون که با موضوع "الزامات و پیش نیاز‌های دستیابی به جهش تولید" برگزار شد، گفت: بلافاصله پس از شیوع کرونا از طریق کمیسیون مکاتبه‌ای با استاندار صورت گرفت و مشکلات را توضیح داده و مطالبات را بیان کردیم تا جایی که دستور بازگشایی مراکز اقامتی صادر شد.

او با بیان اینکه خوشبختانه هفته قبل اقدامات خوبی انجام گرفت و با ادامه دادن این روند مطالباتمان را پیگیری کنیم، افزود: باید معضلات این صنعت در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایطی که دولت دارد، باید مطالباتمان را به صورت معقول مطرح کنیم. در حال حاضر معافیت‌های مالیاتی، عوارض‌های مختلف، مباحث مرتبط با تامین اجتماعی از جمله مسائلی به شمار می‌آیند که فعالان حوزه گردشگری با آن‌ها مواجه هستند. البته مشکلات دیگری نیز وجود دارد، لذا اگر ما مطالبات مشخص تری داشته باشیم، قابلیت اجرا و تحقق آن‌ها بیشتر خواهد بود.

علیزاده قناد بیان کرد: متاسفانه براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، صنعت گردشگری امسال وضعیت مطلوبی نخواهد داشت و بخشی از فعالان این صنعت باید برای بقای سرمایه شان در این بخش مبارزه کنند.

دوای درد صنعت گردشگری

مژگان ثابت تیموری نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: برخی از امور در حیطه اختیارات کمیسیون گردشگری نیست و به اتاق بازرگانی ایران مربوط می‌شود و کمیسیون گردشگری اتاق ایران نیز مطالبات خوبی را از دولت داشته و این مطالبات به زودی به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

او افزود: ساختاری در مجلس یازدهم شورای اسلامی به نام "گام دوم" ایجاد و عنوان شده است که در این ساختار حداقل یک نماینده از صنعت گردشگری حضور داشته باشد تا پیگیر مسائل صنعت گردشگری شود. همزمان نیز اتاق ایران، فراکسیون گردشگری را تشکیل خواهد داد.

نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: از هفته آینده ثبت نام راهنمایان گردشگری برای اخذ بیمه آغاز خواهد شد که قطعا ما پیگیر این مسئله نیز خواهیم بود و روند کار را بررسی خواهیم کرد.

 

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.