رییس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید بیش از ۳۳۲ هزار دانش آموز در مدارس کرمانشاه ثبت نام کنند که از این تعداد بیش از ۳۱ هزار نفر دانش‌آموزان ورودی پایه اول ابتدایی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  ناهید فضلی رییس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : برای سال تحصیلی آینده دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش‌آموزان با اتخاذ تدابیر شرایط خاص مواجهه با ویروس کرونا به مناطق ابلاغ شده و کارگروه‌های منطقه‌ای، شهرستانی نظارت بر فرآیند ثبت نام مدارس استان تشکل شده است.

او به رعایت تکریم و حفظ کرامت انسانی، احترام خانواده‌ها و فرزندان آنان طی فرایند ثبت نام تأکید کرد و گفت : در زمان ثبت نام دانش اموزان در مدارس افراد دارای حسن خلق، منعطف، صبور و آگاه به قوانین و مقررات برای ستاد‌های ثبت نام استان و مناطق انتخاب می‌شوند.

رئیس ستاد ثبت نام آموش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره تحصیلی و نوع امکانات افزود: از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) جهت اطلاع خانواده‌ها و دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

فضلی به ضرورت هماهنگی ستاد ثبت نام استان با ستاد کرونا و مدیریت بهداشت استان به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: باید شرایط لازم در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی جهت حفظ سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در هنگام ثبت‌نام فراهم شود.

او به ثبت‌نام دوره پیش‌دبستانی همراه با ثبت‌نام پایه اولی‌ها اشاره کرد و گفت: ثبت نام پیش دبستانی‌ها باید در زمان تعیین شده انجام گیرد و با توجه به شروع سنجش دانش‌آموزان ورودی پایه اول دبستان از نیمه دوم تیرماه جهت ایجاد نظم و رعایت پروتکل بهداشتی، اولیای نسبت به ثبت‌نام کودکان خود اقدامات و پیگیری‌های لازم را به‌عمل آورند.

او از مدارس دوره‌های متوسطه‌ی اول و دوم خواست تمام ضوابط و مقررات رعایت کنند و برگزاری هرگونه آزمون یا مصاحبه از دانش‌آموزان پایه هفتم ممنوع اعلام کرد.

رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تقاضای خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در بعضی از مدارس خاص افزود: هر ساله همزمان با فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان با دغدغه خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندان شان در مدارس خاص مواجه هستیم، که باید به آن‌ها گفته شود نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت، مناسب‌ترین مدرسه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان است.

نورالله حیدری با بیان اینکه باید بر فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموز نظارت کافی صورت گیرد؛ دریافت هرگونه وجه اجباری هنگام ثبت‌نام ممنوع دانست و افزود: با متخلفان برخورد می‌شود و مدارس هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان تنها اجازه دریافت پول کتاب بر اساس نرخ مصوب و حق بیمه را دارند و فقط مدارس غیردولتی می‌توانند نرخ مصوب تخصیص یافته را دریافت کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.