فخری با اشاره به وجود ۵۷ نقطه حادثه‌خیز در مسیر‌های ارتباطی استان سمنان گفت: باید ساماندهی راه‌های ارتباطی حادثه‌خیز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه بررسی و رسیدگی به مسائل و موارد پیرامون شهمیرزاد با اشاره به وجود ۵۷ نقطه حادثه‌خیز در مسیر‌های ارتباطی استان که باعث واژگونی و تصادفات می‌شود گفت: با توجه به اینکه واژگونی و خواب‌آلودگی یکی از دلایل اصلی و پرتکرار تصادفات در جاده‌های استان به شمار می‌رود لذا شناسایی ۲۴ نقطه با اولویت اصلی در دست بررسی، اصلاح و ایمن‌سازی است.

او انسان‌محوری را حلقه مفقوده برنامه‌ریزی مدیریت شهری برشمرد و ابراز داشت: کلید اصلی موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب در این مهم نهادینه‌شده است لذا انتظار می‌رود شهرداری‌های استان انسان‌محوری را در دستور کار قرار دهند.

فخری بابیان اینکه توجه به انسان‌محوری باید مورد توجه شهرداری و برنامه ریزان این شهر توریستی واقع شود افزود: شناسایی نیاز‌ها و آسیب‌شناسی، از لازمه‌های داشتن شهری پویا و بانشاط محسوب می‌شود که انتظار می‌رود موردتوجه سیاست‌گذاری‌های شهری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه این استان ظرفیت گردشگری بالایی دارد ابراز داشت: برای تبدیل استان به مقصد گردشگری باید از ظرفیت‌های موجود بهره گرفت و ضمن آن برنامه‌ریزی‌های مناسب نیز از جمله ساماندهی راه‌های استان در دستور کار قرار گیرد.

او بابیان اینکه حفظ باغات به‌عنوان زیبایی شهمیرزاد خط قرمز استانداری است تصریح کرد: حفظ و حراست از این مجموعه‌ها به‌عنوان سرمایه‌ای برای نسل جدید در دستور کار است و لحظه‌ای نیز از آن عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

عباس گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در اجرای طرح‌های و پروژه‌های مختلف باید در دیدگاه کوتاه‌مدت به برطرف سازی نیازمندی‌های شهری شهروندان در کمترین زمان ممکن توجه شود.

او با تأکید بر جلوگیری از هدر رفت منابع و سرمایه‌های ملی در اجرای طرح‌ها افزود: در اجرای طرح‌های مختلف متأسفانه در برخی موارد اعتبارات در جای اصلی خود هزینه نشده است و این همان هدر رفت منابع و سرمایه ملی است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مدیر و مسئولی، مدیر واقعی است که از نزدیک با مردم ارتباط برقرار کند و مردم مدیران و مسئولان را در بین خود در سطح شهر ببینند که اگر این‌گونه شود علاوه بر ارتقای رضایتمندی عموم مردم از مسئولان موجب تسریع در حل‌وفصل مشکلات و دغدغه‌های مردم می‌شود.

گلرو تأکید کرد: در اجرای طرح‌های شهری باید فرهنگ‌سازی شود تا مردم به‌طور صحیح و بهینه از امکانات و طرح‌های مختلف استفاده کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.