۲۰ مجتمع و کارگاه فرش دستباف در اسفند پارسال و اوایل بهار امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علیرضا جیلان رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ مجتمع و کارگاه فرش دستباف استان در اسفند پارسال و اوایل بهار امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا غیر فعال و تعطیل شد که با غیر فعال شدن این کارگاه‌های بزرگ و متوسط بافت فرش، بیش از ۲۰۰ نفر از کار بیکار شدند.

او از تولید حدود ۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در این استان طی سه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: هم اکنون ۱۰۰ هزار بافنده فرش در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت هستند.


بیشتر بخوانید: دهکده فرش چهارمحال و بختیاری نیازمند اعتبار و سرمایه گذار بخش خصوصی


جیلان اضافه کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخشی از کارگاه‌ها و مجتمع‌های فرش غیر فعال شد و بخشی از فرش تولیدی استان به دلیل نبود صادرات تخصصی فرش، روی دست بافندگان ماند.

او ادامه داد: سال‌های قبل، ۴۰ درصد از فرش‌های بافته شده در این استان به کشور‌های آمریکا، آلمان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شد.

جیلان گفت: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نائینی چهار سبک معروف فرش دستباف استان را تشکیل می‌دهد، که فرش دستباف استان دارای مهر اصالت رنگ و شهرت جهانی است.

او با اشاره به اینکه بیشتر بافنده‌های استان تمایل به فعالیت خانگی دارند افزود: سفارش پذیری فرش در استان به دلیل محدود بودن فضای کارگاه‌های فرش بافی کمرنگ است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار