وزیر جهاد کشاورزی:

بازار مرغ و تخم مرغ به زودی متعادل می‌شود/ امسال ۱۴ میلیون تن گندم تولید می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بازار گوشت مرغ و تخم مرغ به زودی کنترل و متعادل می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تنظیم بازار قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تولید و تامین امنیت غذایی و ارتقای سطح امنیت تولید را دارد و تلاش می‌کند که در سفره مردم گوشت مرغ وجود داشته باشد.

او با اشاره به تلاش وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در خصوص دلایل افزایش اخیر این دو کالای پرمصرف مردم نیز بیان کرد: دلیل خاصی برای افزایش قیمت اخیر نمی‌بینم چرا که گوشت مرغ به اندازه کافی وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از تلاش بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین نهاده ‌های مرتبط با تولید گوشت مرغ خبر داد و گفت: همه تلاش می‌کنند که بخش تولید نیز در این عرصه در اختیار تولید کننده‌ ها قرار گیرد.

خاوازی با اشاره به همکاری حداکثری وزارت جهاد کشاورزی با ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ، افزود: از دو طریق افزایش قیمت برای تولید کننده ‎ها و توجه به دغدغه مصرف کنندگان، بازار گوشت مرغ و تخم مرغ به زودی کنترل و متعادل می‌شود.

تولید مازاد نیاز سیب زمینی در کشور

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید حدود ۲۰ درصد سیب زمینی کشور در استان اردبیل گفت: سالانه حدود پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود.

او افزود: بخشی از این میزان تولید مازاد بر نیاز داخلی است و ایران یکی از کشور‌هایی محسوب می‌شود که سیب زمینی مازاد بر نیاز داخل تولید می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی بر فراهم کردن مقدمات صادرات مقدار ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن محصول سیب زمینی کشور بعد از مسائل مرتبط با کرونا تاکید کرد و ادامه داد: در مذاکره با استانداران مناطق مهم تولید این محصول، تصمیم گیری لازم برای صادرات اضافه محصول اتخاذ خواهد شد.

نرخ خرید تضمینی گندم برای سال آینده اعلام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: عملیات و بررسی کارشناسی برای تعیین قیمت جدید خرید گندم آغاز شده است و به زودی نرخ خرید تضمینی این محصول برای سال آینده اعلام می‌شود.

کاظم خاوازی افزود: امروز کار قیمت‌گذاری گندم برای سال زراعی جدید در وزارت جهاد کشاورزی نهایی شده و کار کارشناسی و مذاکره با کشاورزان تولید کننده گندم برای آنالیز قیمت نیز انجام شده است.

او بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد قیمتی خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه داده و قیمت نهایی در آنجا بحث شده و در مدت زمان منطقی، نرخ نهایی خرید گندم و دانه ‌های روغنی رای سال زراعی آینده تعیین و اعلام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توجه ویژه به بخش کشاورزی در سازمان برنامه و بودجه گفت: امید است که در اسرع وقت و قبل از آغاز کشت پاییزه، قیمت گندم، کلزا و سایر دانه‌ های روغنی اعلام شود.

وزیر جهاد کشاورزی وضعیت تولید گندم در سال زراعی جاری را بسیار خوب ارزیابی کرد و با پیش بینی خرید تضمینی ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در امسال افزود: پیش بینی تولید امسال حدود ۱۴ میلیون تن است.

او برنامه وزارت جهاد کشاورزی را تلاش برای وفور تولید و برنامه‌ریزی برای تولید مستمر عنوان کرد و افزود: هم اکنون بیش از نیاز داخل مرغ و تخم مرغ در کشور تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر ۲ روزه به استان اردبیل، از چند واحد تولیدی حوزه کشاورزی از جمله مرغداری، تولید جوجه، کشتارگاه مرغ، گلخانه و طرح آبیاری پایاب سد گیوی شهرستان کوثر بازدید کرد.

او قرار است امروز در جریان سفر به شهرستان گرمی، بیله‌سوار و پارس آباد با ظرفیت ‌های کشاورزی شمال استان اردبیل آشنا شده و ضمن بازدید از اراضی زراعی پایاب سد خداآفرین و شهرک گلخانه ‌ای ۱۶۰۰ هکتاری مغان، مشکلات اساسی حوزه کشاورزی این منطقه را از نزدیک بررسی کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
كارشناس دام وطيور
۲۱:۲۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
جهش توليد بايد به نفع عمومي مردم تبديل شود وقتي كشوري به مازاد توليد ميرسد به معني اين است كه گران كردن دستوري معنا ندارد و عرض و تقاضا قيمت را تعيين مي كند و مسئولين بايد براي تامين نيازهاي كشور از تعيين قيمت دستوري خودداري كنند و اجازه دهند تا بازار در رقابت به قيمت متعادل برسد . گوشت مرغ تنها منبع پروتئيني نياز كشور است بنابراين دولت و وزارت صنعت بايد همواره تامين دان مرغ را از طريق منابع داخلي تسهيل كند تا مرغداران بيشتري به اين صنعت رو بياورند و كيفيت و بهداشت مرغ در آينده براي سلامتي مردم تضمين گردد . رنج وزني مرغ بايد زير 1600 گرم باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کوپن مرغ و تخم مرغ بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
فعلا كه تخم مرغ كيلويي ده هزار تومن رو بايد تو خواب ببينبم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
آی ملت مرغ نخرید
نخرید
نخرید
تنها چاره همینه
به حرف اینا اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
!!
۱۲:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
معنی متعادل شدن : 10 واحد گرانی و سپس 2 واحد ارزانی !!!!