مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت:۴۰۰۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری استان اردبیل سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در سطح استان که اقدامات مختلف در این راستا انجام شده توسعه گردشگری منطقه و جذب و جلب گردشگران به استان و در کنار آن افزایش ماندگاری مسافران است.

او افزود: در حال حاضر ۱۵۰ پروژه گردشگری در سطح استان اردبیل با سرمایه‌گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان در حال اجرا بوده که بهره‌برداری از آن زمینه برای رونق هر چه بیشتر صنعت گردشگری در استان را فراهم خواهد آورد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل احداث هتل‌ها، پیست‌های اسکی، پل‌های معلق، پارک آبی، توسعه زیرساخت‌ها، واحد‌های بوم‌گردی، بازنگری طرح جامع گردشگری استان و اقدامات مختلف در سطح شهرستان‌ها را از جمله پروژه‌های مهم در حوزه گردشگری عنوان کرد.

فلاحی در مورد اقدامات بخش میراث فرهنگی گفت: اجرای طرح لایت پنل برای پروژه شهر یری و تبدیل آن به پایگاه، اجرای دروازه عالی‌قاپو، احداث و ایجاد پنج موزه، انجام کاوش در بنا‌های باستانی، چون جمعه مسجد و کنزق، اجرای رواق در بقعه شیخ جبرائیل و مرمت کاشی‌ها و سقف بقعه شیخ صفی‌الدین نیز برخی از اقدامات عمرانی در حوزه میراث فرهنگی است.

او با بیان اینکه در حوزه احیا، ثبت، آموزش، تولید، صادرات و فروش صنایع دستی نیز کار‌های مهمی در استان صورت گرفته است، افزود: با توجه به نامگذاری سال به جهش تولید حمایت از فعالان و صنعتگران صنایع دستی استان در راستای رونق تولید در این بخش به منظور تحقق شعار سال از برنامه‌های سال ۹۹ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: در مجموع برای اجرای طرح‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

فلاحی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و خسارات ناشی از این ویروس بر پیکره گردشگری استان گفت: کرونا فرصتی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سطح استان بوده که از مهمترین اقدامات در این حوزه آغاز فعالیت‌های عمرانی برای تکمیل کمربند طلایی سبلان بوده است که فاصله مشگین‌شهر تا قوتورسویی و سرعین را از سه ساعت به ۴۵ دقیقه کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.