مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دو روستای، کریک و مارین به عنوان ماسوله های جنوب ایران اسم می بریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ روستای هدف گردشگری و ۱۴ منطقه گردشگری در استان داریم از جمله روستای مارین در شهرستان گچساران، روستای کریک در شهرستان دنا که از این دو روستا به عنوان روستاهای ماسوله جنوب ایران اسم می بریم که روی این دو روستا کار می کنیم که بحث بوم گردی را در این دو روستا اجرایی کنیم.

او افزود: طی سفری که به تهران داشتیم اعتباراتی برای امسال گرفتیم که بتوانیم در این دو روستا سبک ماسوله بودن را اجرایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه قطعه قطعه این منطقه ارزش طلا را دارد گفت: بهترین جاذبه گردشگری کشور پیست اسکی کاکان است.

صفایی افزود: ۲۵۰۰ اثر تاریخی در سطح استان داریم که از این تعداد ۷۷۰ اثر ثبت شده است.

او با بیان اینکه پارامترهای مشخصی در بحث حوزه گردشگری وجود دارد بیان کرد: از جمله بهترین پوشش جنگلی، بهترین بافت و بهترین آب و هوا و مناطقی که این پارامترها را داشته باشند به عنوان منطقه هدف گردشگری عنوان می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: شهرستان بویراحمد بیشترین مناطق نمونه گردشگری را در استان دارد.

صفایی بیان کرد: مکاتبات متعددی با وزارت خانه داشته ایم که بتوانیم استان را در بحث زیرساخت ها آماده کنیم و زمانی که بتوانیم زیرساخت ها را آماده کنیم بقیه بسترها فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.