رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان از امروز در بازار آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد دره‌وزمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه قیمت مرغ در روز‌های اخیر افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار و تامین نیاز مردم در چنین شرایطی اقدام به توزیع مرغ منجمد در بازار کردیم.

او اضافه کرد: زمانی که قیمت مرغ مناسب و کمتر از حال حاضر بود میزان قابل توجهی گوشت مرغ را ذخیره و منجمد کردیم تا در چنین شرایطی آن را به بازار تزریق کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از آغاز توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار استان خبر داد و افزود: براساس نیازسنجی انجام شده به میزان مورد نیاز مرغ منجمد در اختیار شهرستان‌های مختلف قرار گرفته و از امروز توزیع آن آغاز شده است.

دره‌وزمی یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ را کاهش تولید به علت شیوع کرونا و تعطیل شدن رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و افزایش نرخ نهاده‌ها دانست و یادآور شد: در حال حاضر هیچ مشکلی بابت تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز در استان وجود ندارد.

او با اشاره به اینکه بازرسان سازمان بر قیمت تمام کالا‌های اساسی در بازار نظارت می‌کنند، گفت: سامانه تلفنی ۱۲۴ به طور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقاد، پیشنهاد و نظارت مردمی فعال است و شهروندانتنظیم می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

قیمت گوشت مرغ گرم در روز‌های اخیر به هر کیلوگرم تا ۱۸۰ هزار ریال افزایش یافته و موجب نارضایتی مردم استان کردستان به عنوان یکی از قطب‌های تولید مرغ کشور شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.