امام جمعه کنگاور گفت: تجلیل از خادمان، کارکنان و پیشکسوتان حرم آل‌الله و سفرهای حج تعظیم شعائر الهی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام علی محمد لروند روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خادمان و پیشکسوتان حج که به مناسبت هفته حج در شهرداری کنگاور برگزار شد، از خدمات و تلاش‌های همه کسانی که در طول عمر خویش در خدمت ضیوف الرحمان و حرم آل الله بوده اند، قدردانی کرد.

او گفت: قرآن کریم در آیه ۳۲ سوره حج، با صراحت مراسم و برنامه‌های حج را جزء شعائر ‌برشمرده است و تمام عبادت‌های دسته جمعی از جمله همین مراسم تکریم از پیشکسوتان حج جزو شعائر خداوند است.

حجت الاسلام لروند افزود: مراجع شیعه در تفسیر آیه مذکور گفته اند هرگونه فعالیت اجتماع محوری که به سود اسلام و مسلمین صورت گیرد جزو شعائر الهی محسوب می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگاور در ادامه حرم مطهر امام رضا علیه السلام را حج فقرا دانست و صحن و سرای این حرم نورانی را با حال هوای بهشت برین توصیف کرد.

او در ادامه با اشاره به ایام شهادت شهید بهشتی و هفته گرامیداشت دستگاه قضا، اظهار داشت: تلاش ها، پیگیری های مجدانه و احکام قاطعانه آیت الله رییس یادآور فعالیت های جهادی شهید بهشتی است و ما مردم کنگاور قدردان عملکرد درخشان رییس دستگاه قضا هستیم.

شهردار کنگاور نیز در این مراسم با تبریک هفته حج و زیارت و تقدیر از زحمات پیشکسوتان حوزه حج کنگاور گفت: این شهرستان علاوه بر اینکه منزلگاه عاشقان حسینی در طول سالیان متمادی بوده، در خدمت به حجاج بیت الله الحرام نیز آوازه ای دیرینه دارد.
رامین صادقی افزود: شهرداری در حوزه فعالیت های فرهنگی تلاش می‌کند متناسب با مناسبت‌های فرهنگی از فعالیت و پیشکسوتان مربوطه تجلیل به عمل آورد.

در پایان از هشت تن از پیشکسوتان حج کنگاور با اهدای تندیس و لوح تجلیل شد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.