این روز‌ها آژانس‌هایی که عنوان تبلیغاتی را یدک می‌کشند، با دریافت مبالغ بالا و انجام قرعه‌کشی و اهدای جوایز، این فضا را در دست گرفته‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  تبلیغات، روشی برای شناساندن ماهیت و چگونگی فعالیت کسب‌وکار است. زمانی بیلبورد‌های خیابانی و استفاده از ابزار‌های کاغذی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات به شمار می‌رفت و پس از آن، ابزار الکترونیکی مثل رادیو و تلویزیون سهم پررنگ تبلیغات را بر عهده گرفتند. اکنون با ظهور اینترنت و گسترش شبکه‌های اجتماعی، ابزار سنتی جای خود را به ابزار مدرن داده و و راه برای اینستاگرام برای تبلیغات باز شده است.


بیشتربخوانید


یکی از روش‌ها برای تبلیغات در فضای مجازی، استفاده از حساب‌های اختصاصی برای آن کسب‌وکار است، به‌طوری که شرکت یا سازمان برای اینکه فعالیت‌های خود را به اطلاع مردم و مخاطبان خود برساند، صفحه‌ای را در یک شبکه اجتماعی ایجاد می‌کند و به‌صورت مستقیم با مخاطبان ارتباط می‌گیرد. کسب‌وکار‌های بزرگ‌تر از این شبکه‌ها برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنند و کسب‌وکار‌های کوچک‌تر که هنوز برای همه مردم شناخته‌شده نیستند، سعی در شناساندن نام و فعالیت خود به مردم دارند.

این روز‌ها صفحات پرمخاطب اینستاگرامی، رسالت این تبلیغات را به عهده گرفتند. در یکی دو سال گذشته که استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام افزایش یافته، به دنبال آن مشاغلی هم پیدا شده که با تولید محتوا در فضای مجازی، مخاطبان زیادی را جذب کرده و با برخورداری از فالوئر‌های چندین هزارتایی و حتی چند میلیونی، بستر تبلیغات مجازی را فراهم کرده‌اند.

کسب‌وکار‌های کوچک هم برای استفاده از امکان تبلیغات در فضای مجازی و افزایش فالوئر‌های خود، سراغ صفحات پرمخاطب می‌روند. مبالغ پرداختی برای تبلیغات در این صفحه‌ها، بسته به اینکه در استوری اینستاگرامی باشد یا پستی جداگانه به آن اختصاص یابد، متفاوت است و بعضا از حداقل یک میلیون تا چند ده میلیون را هم شامل می‌شود. اما به‌تازگی آژانس‌های تبلیغاتی واسط بین مردم، کسب‌وکار‌ها و اینفلونئسر‌ها شده‌اند.

درحالی‌که استفاده از روش‌های قرعه‌کشی و پرداخت مبالغ جایزه و گوشی و ماشین، پیش از این دررسانه ها  بسیار وجود داشت، اکنون سروکله قرعه‌کشی‌های اینستاگرامی پیدا شده است. فعالیت این آژانس‌های تبلیغاتی هم بدین صورت است که با برگزاری قرعه‌کشی‌های متعدد که جوایزی هم به آن‌ها تعلق می‌گیرد، افراد را به صفحات اینفلوئنسر‌ها هدایت می‌کنند تا تعداد دنبال‌کنندگان این افراد افزایش یابد.

آژانس‌های تبلیغاتی با وعده‌هایی مثل پرداخت مبالغ بالای جوایز، گوشی‌های گران‌قیمت و ماشین و انواع دیگر جایزه‌های نقدی و غیرنقدی، مخاطبان را جذب و سپس شرط حضور در این قرعه‌کشی‌ها را دنبال کردن تعدادی از صفحات اینستاگرامی اعلام می‌کنند، صفحاتی که قرار است تبلیغات کسب‌وکار‌ها در آنجا صورت گیرد. کسب‌وکار‌ها هم که تعداد بالای مخاطبان این آژانس‌های تبلیغاتی و اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی را می‌بینند، با پرداخت هزینه‌های بالا به این آژانس‌ها، وظیفه تبلیغات خود را به آن‌ها می‌سپارند و منتظر افزایش مخاطب می‌مانند.

پس از اینکه کسب‌وکار هزینه مورد نظر آژانس را می‌پردازد، انتظار دارد که مخاطبانش افزایش یابد و البته ممکن است در زمان قرعه‌کشی، این اتفاق هم بیفتد. اما پس از انجام قرعه‌کشی، مخاطبانی که صفحه کسب‌وکار و استارت‌آپ را دنبال کرده‌اند، وقتی خود را با ویژگی‌های آن کسب‌وکار هماهنگ نبینند، به راحتی از دنبال کردن آن دست می‌کشند و اینجاست که کسب‌وکار با ریزش مخاطب روبه‌رو خواهد شد.

همچنین با توجه به تعداد زیاد مخاطبانی که در این صفحات حضور دارند، احتمال برنده شدن در قرعه‌کشی‌ها بسیار پایین است، البته با این فرض که واقعا قرعه‌کشی صورت بگیرد و با امکاناتی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی وجو دارد، تقلبی اتفاق نیفتد. از طرفی اینفلوئنسری که در تماس با آژانس تبلیغاتی، به تبلیغ کسب‌وکار پرداخته و ممکن است هیچ آگاهی از روش صحیح تبلیغات یا نحوه فعالیت آن کسب‌وکار نداشته باشد، مسیر تبلیغات را برای اینفلوئنسر‌هایی که با روش‌های درست، به معرفی استارت‌آپ‌ها می‌پردازند، ناهموار می‌کند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.