نماینده روسیه در نهاد‌های بین‌المللی از توسل آمریکا و اتحادیه اروپا به تحریم کشور‌های مخالف خود بدون در نظر گرفتن ابعاد غیرانسانی چنین اقداماتی انتقاد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد جامعه جهانی تحت فشار‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به سوی تحریم‌های غیر انسانی علیه انسان‌های بی گناه برگشته است.

دیپلمات روسیه در پیامی در حساب شخصی خود در توئیتر ادامه تحریم‌ها علیه سوریه را غیراخلاقی دانست. اولیانوف تاکید کرد صرف نظر از اهداف و انگیزه کسانی که این تحریم‌ها را وضع کردند، تحریم‌ها بر زندگی میلیون‌ها انسان بی گناه، از جمله کودکان، تاثیر منفی می‌گذارد و بنابراین کاملا غیر قابل توجیه است.

دیپلمات ارشد روسیه در سازمان‌های بین المللی همچنین در پیام دیگری از بازگشت دنیا به سوی مجازات‌های غیر انسانی تحت فشار آمریکا و اتحادیه اروپا انتقاد کرد. اولیانوف در پیام توئیتری خود آورد: سختترین تحریم‌های تاریخ از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ علیه عراق و یوگسلاوی اعمال شد. سپس جامعه جهانی به این نتیجه رسید که تحریم‌ها باید وجهه انسانی داشته باشد (مواردی شبیه نفت در برابر غذا و غیره). اکنون جهان به سمت مجازات‌های غیر انسانی که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا اعمال شده، باز می‌گردد.

وزارت خارجه آمریکا اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب تحریم‌های موسوم به «سزار» ۳۸ فرد و نهاد به منظور محرومیت دولت سوریه از دسترسی به منابع مالی تحریم می‌شوند. طرح موسوم به قانون سزار برای تحریم سوریه سال گذشته میلادی در کنگره آمریکا تصویب شد و بر مبنای آن تحریم‌های اقتصادی علیه دولت دمشق و متحدانش اجرایی می‌شود. این قانون از ۱۷ ژوئن وارد فاز اجرایی شد.

تحریم حربه کهنه دولت آمریکا برای اعمال فشار بر دولت‌های مخالف خود است که با ادعا‌های حقوق بشری این کشور در تعارض جدی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار