رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان گفت: روستای ساوند به صورت شش دانگ وقف است که استعداد خوبی برای کشاورزی و گردشگری دارد.

روستای موقوفه ساوند مستعد برای کشاورزی و گردشگریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) حسین سالاری فرماندار کوهبنان به اتفاق نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس، حسن جعفری رییس اداره اوقاف و امورخیریه، احمدی رئیس میراث فرهنگی از روستای وقفی ساوند و روستا‌های اطراف بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان گفت: روستای ساوند از جمله مناطق خوش آب و هوای کوهبنان و به صورت شش دانگ وقف است که استعداد خوبی برای کشاورزی و گردشگری دارد.

او افزود: به منظور بهره مندی بیشتر از این روستا عملیات لوله گذاری و ساخت چند استخر جهت پرورش ماهی در دستور کار قرار گرفت.

جعفری بیان داشت: کاشت انواع درخت، تلاش در جهت اجرای آبیاری قطره‌ای، کاشت عدس سیاه، تلاش در راستای احداث مجتمع پرورش بز سانن و ... از جمله کار‌هایی است که در روستای ساوند اجرایی شده یا اجرا خواهد شد.

در ادامه نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس ضمن تبریک ولادت باسعادت امام رضا (ع) گفت: کوهبنان دارای سابقه تاریخی است شهرستانی که در گذشته مهد علما، عرفا، مشاهیر، ادیبان، اطبا، شاعران و اندیشمندان بنام بوده است.

او افزود: در حال حاضر همه بزرگان فراوانی در این خطه رشد و نمو کردند که در جای جای کشور مشغول خدمت رسانی هستند.

شریعتی بیان داشت: با توجه به معادن غنی ذغال سنگ، سرب و روی، خاک نسوز، آهن و... باید تلاش شود تا کوهبنان در آینده به شهری صنعتی مبدل گردد.

او تصریح کرد: کوهبنان از نظر کشاورزی هم استعداد‌های فراوانی دارد به گونه‌ای که در حال حاضر زعفران و گیاهان دارویی کوهبنان با توجه به کیفیت بالا بایستی برند شوند و به بازا‌های داخلی و خارجی صادر شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند در مجلس گفت: سلسله قلعه ها، برج‌ها، حمام‌ها و مساجد بزرگ تاریخی، چهار امام زاده واجب التعظیم، آثار و ابنیه تاریخی و طبیعی، کوهبنان را بعنوان یکی از قطب‌های گردشگری در استان کرمان مطرح کرده است.

او یادآور شد: باید تلاش کنیم تا با افزایش خانه‌های بوم گردی و فراهم نمودن زیر ساخت‌ها زمینه برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و گردشگران فراهم شود.

فرماندار کوهبنان در این زمینه گفت: کوهبنان یکی از شهرستان‌های تاریخی در شمال استان کرمان است که با توجه به آب و هوای مساعد، آثار و ابنیه مذهبی، تاریخی، میراثی، طبیعی و گردشگری در طول سال پذیرای گردشگران از جای جای کشور است.

او افزود: در کوهبنان برخی روستا‌ها به دلیل قرار گرفتن در جوار کوهستان از آب و هوای مساعدی برخوردار هستند که می‌توانند بعنوان نقاط گردشگری مطرح باشند.

سالاری بیان داشت: روستای ساوند از جمله مناطق کوهستانی است که زمینه مساعد هم در راستای گردشگری و هم در راستای کشاورزی دارد.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: به منظور فراهم‌نمودن بستر سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی باید تلاش شود تا با مساعدت نماینده شهرستان مشکل برق روستای ساوند مرتفع گردد.

در ادامه رییس میراث فرهنگی کوهبنان گفت: در سال جاری سه روستای درب گزک، گازروییه و ده علوی بعنوان هدف گردشگری شهرستان مورد توجه قرار گرفته اند.

او افزود: یازده واحد بوم گردی در دست اقدام داریم و هفت واحد دیگر نیز در آینده احداث خواهد شد.

احمدی بیان داشت: طی سالیان گذشته بهسازی و بازسازی آثار و ابنیه تاریخی، تلاش در راستای ثبت آثار باستانی، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و. مد نظر بوده است.

انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار