مهم‌ترین حوادث امروز ۱۳ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۱۳ تیرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۲۲ حلقه لاستیک احتکار شده در فارس

فرمانده انتظامی استان از کشف ۴۲۲ حلقه لاستیک احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی سومین مرحله طرح تشدید مبارزه با احتکار کالا‌های اساسی را اجرایی کردند.

او افزود: در این راستا، مأموران انتظامی ۴ انبار را در یکی از خیابان‌های شهر شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی و اداره تعزیرات به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این انبارها، ۴۲۲ حلقه انواع لاستیک که احتکار شده بود، کشف و در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند.

سردار حبیبی در پایان با اشاره به اینکه انبار‌های نگهداری این لاستیک‌های احتکار شده پلمب شد، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش این لاستیک‌های کشف شده، ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پایان خط سارق دوچرخه با ۷ فقره سرقت در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری سارق دوچرخه و کشف ۷ فقره سرقت از وی خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت:ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی، یک سارق دوچرخه را شناسایی و برای دستگیری وی وارد عمل شدند.

او ادامه داد: با تلاش ماموران این متهم دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده به ۷ فقره سرقت دوچرخه در سطح شهرستان آباده اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به معرفی سارق به مراجع قضائی، گفت: صحنه‌های سرقت بازسازی، مالباختگان شناسایی، تعدادی از اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

کشف ۶۷ کیلو تریاک در داراب

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان داراب، ۶۷ کیلو و ۳۶۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک خودرو سواری ال نود مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۶۷ کیلو و ۳۶۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: در این رابطه ۴ متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

توقیف موتورسیکلت سرقتی در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت الله برومندی گفت: ماموران انتظامی شهرستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که بلاصاحب رها شده بود، مشکوک شدند.

او ادامه داد: پس از استعلام‌های لازم مشخص شد موتورسیکلت در یکی از شهرستان‌های اطراف مورد سرقت قرارگرفته است که جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال داده شد.

سرهنگ برومندی گفت: برخورد با سارقان و کشف اموال سرقتی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

افزایش ۷۵ درصدی سازش پرونده‌های قضائی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از افزایش ۷۵ درصدی سازش پرونده‌های قضائی با تلاش مشاوران پلیس فیروزآباد از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار افزود: از تعداد ۱۷۵ فقره پرونده قضائی ارجاعی به واحد‌های مشاوره کلانتری‌ها، تعداد ۱۳۵ فقره از آن‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

سرهنگ جوکار بیان کرد: وجود کارشناسان و مشاوران مددکار در کلانتری‌ها باعث شده است پرونده‌هایی که در این مراجع به خصوص در حوزه درگیری و اختلاف خانوادگی تشکیل می‌شود با سازش خاتمه یابد و پرونده‌ها کمتر به دادگاه ارجاع شود.

او گفت: توصیه مشاوران پلیس فیروزآباد به خانواده‌ها به منظور کاهش آسیب‌ها در محیط زندگی، رعایت اخلاق حسنه، تاب آوری در برابر مشکلات، کنترل خشم و تصمیم نگرفتن در این شرایط و مراجعه به مشاوره قبل از هرگونه تصمیم گیری است.

کشف یک دستگاه خودرو سرقتی در داراب

ماموران انتظامی شهرستان داراب سارقی را که با خودرو سرقتی در حال تردد در سطح شهر بود، دستگیر کردند.

سرهنگ علیرضانوشاد اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو سواری پراید سرقتی در سطح شهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او تصریح کرد: با دریافت اطلاعات لازم، اکیپ گشت انتظامی سریعاً به محور مورد نظر اعزام و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه خودرو سرقتی را توقیف و سارق را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب در پایان بیان کرد: شهروندان وسائل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی ضد سرقت مجهز و به توصیه‌های پلیسی توجه کنند تا اموال آنان از دستبرد سارقان حفظ شود و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

افزایش ۵۶ درصدی کشفیات سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از افزایش ۵۶ درصدی کشفیات سرقت در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ محمدعبادی نژاد گفت: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران انتظامی این شهرستان و انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین اجرای طرح‌های عملیاتی، میزان کشف سرقت‌ها در ۳ ماهه اول سال جاری، ۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

او افزود: در ۳ ماهه اول سال جاری، تعداد ۶۹ فقره سرقت لوازم خودرو، ۲۶۳ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۲۹ فقره سرقت موتورسیکلت، ۲۴ فقره سرقت احشام، ۱۵ فقره سرقت منزل، ۷ فقره سرقت مغازه، ۸ فقره سرقت خودرو و ۴۹ فقره سایر سرقت‌ها کشف شده است.

سرهنگ عبادی نژاد به ضرورت مشارکت جدی و همه جانبه اقشار مختلف جامعه در برقراری نظم و امنیت پایدار اشاره کرد و گفت: برخورد با هنجارشکنان و همچنین ارتقاء امنیت اجتماعی با مشارکت عموم مردم امکان پذیر است و از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک، گزارش آن را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

مرگ دلخراش یک کارگر در نی ریز

کارگر ۴۰ ساله نی‌ریزی که امروز صبح در محل کار در شهرک صنعتی دچار حادثه شد جانش را از دست داد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز گفت: صبح امروز، گزارشی مبنی بر قطع دست یک مرد ۴۰ ساله به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان اعلام شد.

محمدحسین کچویی گفت: بلافاصله آمبولانس از پایگاه‌های کمربندی و شهری (کد کمکی) به محل حادثه اعزام شدند و هماهنگی‌های لازم توسط مرکز پیام برای درخواست بالگرد شیراز و داراب داده شد؛ اما به علت فوت مصدوم، درخواست اعزام کنسل شد.

او افزود: این کارگر در حال کار با چرخ دنده و زنجیر یکی از دستگاه‌ها بوده که ناگهان دستگاه روشن شده و دست وی را از شانه قطع کرده است. متأسفانه وی از ناحیه سر و گردن و قفسه سینه نیز دچار آسیب‌دیدگی شدید شده و خونریزی شدید داخلی و خارجی داشته است.

مسئول اورژانس ۱۱۵ نی‌ریز گفت: عملیات احیاء قلبی- تنفسی برای مصدوم انجام شد؛ ولی متأسفانه به علت شدت آسیب و صدمات، جانش را از دست داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.