مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: مشوق‌ها به سربازانی که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کنند کمک می‌کند تا شهر محل خدمت خود را به عنوان مشوق‌های حین خدمت به عنوان سرباز توانمند، تعیین کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: طبق دستورالعمل جدید حتماً سرباز باید یک مهارت را در دوران سربازی خود یاد بگیرد، زیرا سرباز ماهر کسی است که یکی از گواهی‌های قانونی را از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای داشته باشد یا اینکه هنگام سربازی با آموزش‌های کسب شده بتواند گواهی‌های رسمی مهارتی را دریافت کند.

او افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بومی و بر اساس بازار کاری هر استان و شهرستان به متقاضیان ارائه می‌شود و افراد می‌توانند با توجه به شاخص‌ها و معیار‌های سنجش و کسب گواهینامه مهارتی حداکثر ۳۰۰ امتیاز بگیرند.


بیشتر بخوانید


درویشی گفت: مشوق‌ها به سربازانی که در سامانه سرباز ماهر ثبت‌نام کنند و توانمندی‌شان را ثبت کرده باشند کمک می‌کند تا بتوانند امریه بگیرند و شهر محل خدمت خود را به عنوان مشوق‌های حین خدمت به عنوان سرباز توانمند، تعیین کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران افزود: این طرح از تیرماه امسال آغاز شده است و مقرر شد سربازان حرفه‌ای بیاموزند و توانمند شوند تا بعد از خدمت جذب بازار کار شوند.

او با بیان اینکه ۵۰۰ مهارت تعیین و مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شده است، گفت: این کار گوشه‌ای از فعالیت قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی است.

درویشی افزود: همه فارغ التحصیلان پسر دانش سرا‌ها و سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان سرباز ماهر محسوب می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: در خصوص تحصیل کرده‌های دانشگاهی، آن‌هایی که لیسانس به بالا هستند تا آنجا که امکان دارد در مهارت خود به کارگیری می‌شوند، اما اگر افرادی در رشته غیرمرتبط به کارگیری شوند، باید آموزش ببینند.

او افزود: در مورد مشمولان فوق لیسانس به بالاتر، مدرک آن‌ها به عنوان مهارت تلقی شده، اما آموزش‌های عمومی از جمله کارآفرینی را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار