نماینده مردم شازند گفت: قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین در اختیار نمایندگان قرار گیرد و قصد ذاتی دولت از این قرارداد باید برای تمام ملت روشن باشد.

قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین در اختیار نمایندگان قرار گیردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود احمدی بیغش، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بعد از گزارش وزیر امور خارجه گفت: یکی از نکاتی که درباره سیاست خارجه کشورمان وجود دارد، رویکرد منفعلانه و تک بُعدی آن است، ۷ سال می‌گذرد که سیاست خارجی خود را به برجام محدود کردیم و شتابزده، بدون تامین شروط رهبر معظم انقلاب درباره برجام و بدون گرفتن تضمین کافی توافق هسته‌ای را پذیرفتیم.

او افزود: آمریکا دست چدنی خود را از زیر دستکش مخملی بیرون آورد و از برجام، خارج شد و ما تازه در این زمان متوجه شدیم که دستمان به لحاظ حقوقی برای پیگیری این تخلف خالی است و سرمان کلاه رفته است و شاید هم کلاه نرفته است و خودمان خواستیم.

احمدی بیغش ادامه داد: با این وجود همچنان چشم‌ها را به اروپا دوخته‌ایم و با اینکه کشور‌های اروپایی در این سال‌ها جز شعار و حرف کاری نکرده بودند، همچنان منتظر آنها ماندیم. امروز هم اروپا به صورت علنی شمشیر را از رو بسته و دنبال پرونده سازی علیه کشورمان در شورای حکام است و ما همچنان منفعل هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس خطاب به وزیر امور خارجه ادامه داد: آقای ظریف همه هنرنمایی دیپلماسی که در این سال‌ها مدعی آن بودید را مشاهده کردیم و به نظر می‌رسد کافی است، وضعیت مدیریت ژنرال‌ها همین چیزی است که امروز در کف جامعه دیدیم، بنابراین دستگاه دیپلماسی ما باید نگاه خود را گسترده‌تر کند چراکه همه جهان تنها ۱+۵ نیست.

او با تأکید بر اینکه درباره بازار کشور‌های اطراف در این جلسه حرفی نمی‌زنیم، چراکه از دیپلماسی اقتصادی ناامید هستیم، گفت: حداقل کاری کنید که همسایه‌های ما در مجامع بین المللی و بیانیه‌های دوجانبه با وزیر خارجه آمریکا نباشند.

احمدی بیغش ادامه داد: مشکل امروز دستگاه دولتی به‌ویژه وزارت خارجه، توهم اداره جهان از طریق توئیتر است، قطعا توئیت کردن تاثیر بین‌المللی دارد، اما توئیتر معجزه نمی‌کند و تنها موج به راه می‌اندازد، شما که هواپیمای اختصاصی در اختیار دارید باید در کشور‌های مختلف به صورت حضوری برای تاثیرگذاری و رایزنی اقدام کنید.

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: تحریم‌های تسلیحاتی کشورمان در چند ماه آینده به پایان می‌رسد، اما با وجود اینکه همه می‌دانند ما در قدرت نظامی تا حد زیادی خود کفا هستیم و «برایان هوک» در حال دوره گردی برای افزایش سیاست ایران هراسی است، این حجم از دشمنی و رایزنی آمریکایی‌ها نیازمند رویکرد فعال‌تری است.

او با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین گفت: قرارداد با چین را به برجام تبدیل نکنید و اگر قراردادی باشد باید متن چینی، انگلیسی و فارسی آن در اختیار نمایندگان قرار گیرد. قصد ذاتی دولت باید از این قرارداد برای تمام ملت روشن باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
قرارداد ایران و چین هر چه باشد اگر مشکلات اقتصادی جامعه و تورم را تا حد زیادی حل کرد موفقیت امیز در غیر این صورت همه چیز به نفع چینی ها تمام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۹ تير ۱۳۹۹
دوست عزیزی که میگی قبل از بر جام همه تحت فشار بودن و سایه جنگ برسر ایران بود یعنی الان هم هیچ فرقی نکرده و عملا برجام هیچ کارایی نداشته.فشار؟الان فشاراقتصادی شدیدتر نشده؟ والا تا قبل از بر جام اینقدر مردم در رنج نبودن.بر جام از اولم مرده بدنیا اومد.حالا هر سنگ بر جام به سینه بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۸ تير ۱۳۹۹
متاسفم که به این قرارداد افتخار می کردند
Iran (Islamic Republic of)
1001
۱۱:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
قرارداد و تعاملات برون مرزی یک معنی مشخصی داره ،
امتیاز دادن هم معنی خودش رو داره
به هر قراردادی نمیشه گفت قرارداد .
ترکمن چای هم قرارداد بود .
ایران یا عصا بدست پیش میره یا با ویلچر .. خدا عاقبتمون رو بخیر کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
همدلی ! تا کوری چشم دشمن خارجی
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
قبل از برجام اتحاد بین المللی علیه ایران بود و با جنگ فاصله چندانی نداشتیم و محاصره اقتصادی شدید بود و مردم تحت فشار بودند. پس از برجام فشار اقتصادی کم شد. اتحاد جهانی علیه ایران شکست. سوال اصلی این است آیا مجریان کشور برای مقابله با ناعهدی های احتمالی امریکا پیش بینی و برنامه ریزی داشتند؟ به هر حال سایه جنگ امروز دورتر است. با اتحاد و همدلی و به پشتوانه جوانان با کار جهادی تمام مشکلات قابل حل است. سربلند و پیروز ایران عزیز ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ تير ۱۳۹۹
چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
1001
۱۱:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
شما به لالایی ادامه بده
آخرین اخبار