آغاز غربالگری بینایی کودکان در آذربایجان شرقی

طرح غربالگری بینایی کودکان همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: این طرح ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال است که از ۱۵تیر تا ۱۵ مهر اجرا می‌شود.

صحاف هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح سراسری کودکان می‌توانند با مراجعه به مراکز بهزیستی، بنیاد ژنتیک ومهد‌های کودک از سلامتی چشم خود آگاه شوند.

او با اشاره به فعالیت ۱۶۷پایگاه دائمی و بیش از یک هزار پایگاه سیار در استان در اجرای این طرح گفت: این پایگاه‌ها به منظور غربالگری و تشخیص زودرس آمبلیوپی (تنبلی چشم) فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به همه گیر شدن کرونا گفت: این برنامه به دلیل شرایط خاص پیش آمده درتمام پایگاه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از ۲۳ دستگاه غربالگری بینایی به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس اجرا می شود پس خانواده‌ها نگران این موضوع نباشند.

صحاف به آمار غربالگری پارسال هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود ۱۵۹ هزار کودک معادل ۸۱ درصد، غربال شدند که ۹۶ درصد کودکان سالم تشخیص داده شده و تنها چهار درصد نیازمند معاینات پزشکی بودند که از این تعداد نیز ۷۵ درصد دچار تنبلی چشم بودند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.