معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته، عامل انسانی در بحث تصادفات استان، از فراوانی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در نشست کمیسیون ایمنی و حمل‌ونقل جاده‌ای استان افزود: برای اصلاح این روند نیاز به فرهنگ‌سازی است تا مردم در طول مسیر رانندگی عجله نکنند.

او ادامه داد: ایمن‌سازی راه‌ها نیز نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد و باید با همکاری دستگاه‌های ذیربط، اصلاح و بازسازی آسفالت جاده‌ها و همچنین کنترل ورودی و خروجی‌ها با دوربین‌های پیشرفته، کاهش میزان تصادفات و فوتی‌ها را در جاده‌ها رقم بزنیم.

سرهنگ رضا کریمی نژاد رئیس پلیس راه استان هم در این جلسه گفت: از اول سال ۹۹ تصادفات منجر به فوت ۲۴ درصد و تصادفات منجر به جرح ۲۲ درصد در آذربایجان شرقی کاهش داشته است.
 

اوافزود: این آمار ناشی از تعامل، همکاری و پای کار بودن مردم، سازمان‌ها و نهاد‌های دخیل در موضوع ترافیک است.

اوادامه داد: ۳ عامل اصلی تصادفات استان تخطی از سرعت مطمئنه، استفاده از تلفن همراه، انحراف و تجاوز به چپ است که علت ۸۰ درصد تصادفات را همین سه عامل حادثه‌ساز تشکیل می‌دهد و در استان منجر به حوادث ترافیکی و برخی تلفات می‌شود.

کریمی نژاد تصریح کرد: بحث آموزش کاربران ترافیکی ضرورت بیشتری دارد و به این منظور با همکاری ارگان‌های مربوطه برنامه‌های متنوعی را ترتیب خواهیم داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.