افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۹ طرح روستایی در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ طرح روستایی در هفته دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، کرمی مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ طرح در روستا‌های استان اجرا شده است گفت: در هفته دهیاری امسال تلاش می‌کنیم باکلنگ زنی و یا بهره برداری از این طرح‌ها زمینه توسعه آن‌ها را فراهم کنیم.

او  تعداد روستا‌های آذربایجان شرقی را ۳۰۷۷ روستا عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۳۶۰ روستا خالی از سکنه، ۱۹۴۷ دهیاری دارای مجوز فعالیت، ۱۹۳۸ دهیاری فعال، ۷۶۴ روستا فاقد دهیاری و ۱۹۲۹ روستا دارای شورا است و بقیه روستا‌ها توسط فرمانداری‌ها مدیریت می‌شوند.

او همچنین از واریز اعتبار برای روستا‌های فاقد دهیاری در استان خبر داد و گفت: برای توسعه و آبادانی این روستا‌ها ۴۱ میلیارد تومان به حساب فرمانداری‌ها واریز شده است.

کرمی با اشاره به اینکه بر اساس قانون برنامه ششم باید هر سال برای ۵۰۰۰ روستا سند اشتغال تدوین شود افزود: در طول اجرای برنامه ششم توسعه در روستا‌ها باید ۲۵۰۰۰ سند اشتغال نهایی شود که متولی این موضوع سازمان برنامه وبودجه است، ولی، چون با تاخیر انجام شد دفتر امور روستایی استانداری اقدامات ابتکاری انجام داد.

او افزود: از هر شهرستان سه روستای منحصر به فرد انتخاب و در مجموع ۶۵ روستای آذربایجان شرقی برای مطالعه تعیین شده است.

کرمی با بیان اینکه در ۴ شهر مرکز عرضه محصولات روستایی راه اندازی کردیم گفت: اگر این کار در بقیه روستا‌ها هم عملی شود می‌تواند در رونق تولید و اشتغال روستایی نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از ظرفیت بالای بوم گردی برخوردار است گفت: تا به امروز بیش از ۳۰۰ مجوز بوم گردی صادر شده و با توجه به ظرفیت استان در روز‌های آینده هم انتظار می‌رود این تعداد مجوز افزایش پیدا کند.

کرمی  گفت: در طول سال‌های گذشته خدمات خوبی به روستا‌ها ارائه شده است که مهاجرت مردم را از شهر به روستا فراهم آورده است.

او گفت: هم اکنون ۱۹۶۶ روستای استان از اینترنت پرسرعت و ۶۹ درصد روستا‌ها هم از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.