افتتاح مدرسه خیرساز در روستای عباس آباد ملکان

طی مراسمی مدرسه شش کلاسه خیرساز در روستای عباس آباد از توابع شهرستان ملکان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، طی مراسمی مدرسه شش کلاسه خیرساز برادران فتحی در روستای عباس آباد از توابع شهرستان ملکان افتتاح شد.

این مدرسه با زیر بنای ۵۳۴ متر مربع و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال توسط برادران فتحی در روستای عباس آباد احداث و تحویل آموزش وپرورش ملکان شد.

همچنین عملیات احداث ۳ باب مدرسه با عنوان طرح آجر به آجر برای اولین بار در شهرستان ملکان در روستا‌های آروق، امیرغائب و دمیرچی آغاز شد.

در این طرح ۵۰ درصد هزینه مدارس توسط اهالی روستا و ۵۰ درصد دیگر توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تامین می‌شود.

در مراسم افتتاح و کلنگ زنی این مدارس موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی از احداث ۵۳ باب مدرسه در ۴۸ ماه توسط خیرین مدرسه ساز در شهرستان ملکان خبر داد و گفت:این شهرستان از لحاظ احداث مدارس توسط خیرین در کشور مقام اول را دارد.

 موسوی افزود: از این تعداد ۱۶ باب مدرسه تا مهرماه امسال افتتاح می‌شود و بقیه مدارس نیز تا مهر ماه سال آینده به بهره برداری خواهند رسید و مشکل دو شیفته بودن مدارس ملکان حل خواهد شد.

نجفی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز گفت: سال گذشته خیرین مدرسه ساز یک هزار میلیارد ریال برای ساخت مدارس در استان هزینه کرده اند.

نجفی افزود: علی رغم تلاش و مساعدت خیرین برای نوسازی و بازسازی مدارس در استان هنوز ۵۰ درصد مدارس استان به نوسازی و مقاوم سازی نیاز دارند.

او  از خیرین خواست همچون گذشته در کار خیر مدرسه سازی یار و یاور اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.