صاحبان مکان‌های عمومی و مسکونی باید گواهی بازرسی ادواری سالانه آسانسور را دریافت کنند در غیر این صورت مسئولیت حوادث احتمالی بر عهده خودشان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرپرست اداره استاندارد شهرستان جم گفت: شورای عالی استاندارد ایران با توجه به اهمیت آسانسور‌ها که نبود ایمنی در آن‌ها خطر‌های جبران ناپذیری را برای سرنشینان به دنبال دارد، گرفتن گواهی ایمنی و کیفیت را برای آسانسور‌ها اجباری اعلام کرده است.

زینب عباسی افزود: به منظور پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، همه دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و متولیان اماکن عمومی و مسکونی باید گواهینامه بازرسی آسانسور را دریافت کنند زیرا در صورت دریافت نکردن گواهینامه بازرسی ادواری سالانه، مسئولیت حوادث احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است.

او همچنین با اشاره به اجرای طرح استانداردسازی آسانسور مراکز پرتردد در جم، بیان کرد: سه مرکز عمومی شامل ساختمان پزشکان، هتل جم و مهمانسرای کشتیرانی، گواهینامه استاندارد کسب کردند.

سرپرست اداره استاندارد شهرستان جم ادامه داد: آسانسور یکی از ساختمان‌های پزشکان جم پس از یک مرحله پلمب به دست کارشناسان استاندارد، موفق به دریافت گواهینامه ایمنی شد.

عباسی بیان کرد: مردم باید آگاه باشند که با توجه به اجباری شدن استاندارد ادواری آسانسور، تمام مدیران ساختمان‍‎ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی باید قطعات آسانسور‌های واحد‌های خود را استانداردسازی کنند.

او گفت: استاندارد آسانسور باید اعتبار داشته باشد، بیمه سرنشین آسانسور باید تمدید شود و سرویس و نگهداری آن نیز باید از سوی شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت و قرارداد رسمی سرویس و نگهداری انجام گیرد.

سرپرست اداره استاندارد جم عنوان کرد: با توجه به اطلاع رسانی و اخطار به مدیران ساختمان‌های اماکن عمومی دارای آسانسور، برای دریافت گواهینامه استاندارد و پیگیری نکردن آنان، آسانسور‌های بدون گواهینامه بازرسی مهروموم شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.