رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از شهروندان خواست برای ثبت نام اینترنتی کتب درسی حتما به آدرس وب سایت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتای استان کرمان در گفت و گو در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به اینکه ثبت نام و دریافت کتب درسی دانش آموزان به صورت اینترنتی صورت می‌گیرد، برخی از افراد به دنبال سو استفاده از این موقعیت هستند.

او افزود: سودجویان با تبلیغات گسترده در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی با هدایت افراد به سایت های نامعتبر و جعلی، افراد را ترغیب به ثبت نام برای دریافت کتاب‌های درسی می‌کنند.

او تصریح کرد: پس از ورود افراد برای پرداخت هزینه کتب درسی به این سایت ها، ثبت نام کنندگان به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت شده و از این طریق، زمینه برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها و به تبع آن کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

سرهنگ یادگارنژاد بیان کرد: از این رو به والدین توصیه می‌کنیم که برای ثبت نام اینترنتی کتب درسی فرزندان خود به تبلیغات فضای مجازی اعتماد نکنند و حتما به آدرس وب سایت ارایه شده از سوی آموزش و پرورش مراجعه و به اطلاعیه‌های صادر شده از سوی آن مرجع توجه کنند.

او گفت: افراد برای اینکه در دام کلاهبرداران اینترنتی قرار نگیرند، در زمان ورود به درگاه پرداخت بانکی از اصالت آن درگاه مطمئن و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

رییس پلیس فتای استان کرمان بیان داشت: از عموم شهروندان می‌خواهیم هر گونه تبلیغ و معرفی در خصوص سایت‌های ثبت نام کتب درسی غیرمعتبر را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolic.ir گزارش کنند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار