مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: روند اجرای ۱۲ طرح شاخص و مهم حوزه راهسازی در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در لارستان شتاب می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رضا باقری فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: محور لار- بندرعباس هم اکنون با ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است که از محور‌های مهم شریانی و ترانزیتی و حلقه اتصال مرکز کشور به بنادر مهم اقتصادی و مناطق آزاد تجاری و بنادر عباس، شهید رجایی، شهید باهنر و جزیره قشم محسوب می‌شود و طبق آمار بیش از ۴۵ درصد ترافیک عبوری از این محور، ترافیک سنگین به ویژه محموله‌های سوختی  بوده که جزء چهار محور خطرناک استان فارس به شمار می‌آید.

او، با اشاره به آغاز قطعه دوم بزرگراه این محور مهم ترانزیتی در سفر ۲ هفته پیش عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس به لارستان تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح مهم راهسازی شامل، ۲۷۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۷۷۰ هزار متر مکعب خاکریزی و اجرای بیش از ۸۰ دستگاه پل و ابنیه فنی است.

باقری فرد، میزان اعتبار و قرارداد اولیه این طرح را افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه محور لار- جهرم ۱۵۵ کیلومتر طول دارد که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان بوده، ادامه داد: تاکنون ۳۲ کیلومتر این محور ترانزیتی به بهره‌برداری رسیده است.

او، افزود: مقرر شد ۹۲ کیلومتر باقی‌مانده از این محور در سه مرحله به پیمانکار واگذار و تامین اعتبار شود که اقدامات اولیه لازم در این زمینه  انجام شده است.

باقری اضافه کرد: با ساخت کامل باند دوم محور لار- جهرم - بندرعباس به عنوان قسمتی از جاده شریانی بین استان‌های فارس و هرمزگان، مناطق جنوبی کشور به ویژه بندرعباس را از طریق لار به شیراز و مرکز کشور متصل می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان اظهار کرد: این مسیر به دلیل کوتاه‌تر بودن طول و زمان سفر نسبت به محور شیراز- فسا - داراب- بندرعباس و مطلوبیت بیشتر به لحاظ مشخصات فنی و مهندسی و رانندگان به ویژه رانندگان وسایل نقلیه سنگین مورد توجه قرار گرفت که با افزایش حجم ترافیک و وقوع تصادفات ناگوار، ساخت باند دوم آن به طول ۳۸۶ کیلومتر به تدریج  از سال ۱۳۹۱ تاکنون آغاز شده است.

او، تاکید کرد: انتظار می رودکل محور لار- جهرم در چهار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

باقری گفت: باند دوم محور لار- بستک به طول ۱۶ کیلومتر که با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در حال ساخت است و به گفته مدیر طرح در صورت تامین اعتبار لازم تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: تونل باند دوم محور جهرم - لار نیز از دیگر طرح‌های مهم و شاخص راهسازی در لارستان و در مجموع به طول ۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصد و با ۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار درحال ساخت است.

او، تصریح کرد: گردنه هیرم واقع در محور بختیارویه -هیرم - کوره - اوز نیز از دیگر طرح‌های مهم راهسازی در این شهرستان بوده که با هدف از این محور تبدیل راه فرعی به راه اصلی با مشارکت خیران و به طول ۴۴ کیلومتر در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: عملیات بهسازی محور ورودی خنج به طول ۱۷ کیلومتر و اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد درحال اجرا است.

او، افزود: قطعه سوم محور خنج - لامرد به طول ۲۴ کیلومتر حد فاصل حسین‌آباد - هنگویه، طرح بهسازی محور باغان - کورده به طول ۸۰ کیلومتر، طرح اصلاح گردنه محمله با هدف اتصال به جاده اصلی به طول ۵. ۸ کیلومتر از دیگر طرح‌های مهم راهسازی در دست ساخت شهرستان لارستان است.

باقری فرد اضافه کرد: محور روستای ارد - مز، طرحی مشترک بین شهرستان‌های خنج و گراش  و از طرح های مهم و شاخص حوزه راهسازی شهرستان لارستان محسوب می‌شود  که هم اکنون در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اظهار کرد: طول محور یاد شده ۱۶ کیلومتر بوده که از این میزان ۱۱ کیلومتر آن در حوزه شهرستان گراش و پنج کیلومتر آن در حوزه شهرستان خنج است.

او، تونل شهدای خلیج فارس دربالنگستان و محور بیرم- فداغ در تل‌تله، آبکنه به طول ۸۵۳ متر با مجموع اعتبار ۴۳۸ میلیارد ریال را از دیگر طرح های مهم و شاخص و مورد تاکید مسئولان شهرستان لارستان در حوزه راهسازی دانست.

باقری فرد، محور فرعی چک چک به گراش حدفاصل روستا‌های کنار زیارت و چک چک به ارد به طول ۳۵ کیلومتر از دیگر طرح‌های مهم راهسازی در شهرستان لارستان برشمرد که تا کنون پنج کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و عملیات خاکی ۱۰ کیلومتر آن  انجام و مابقی مسیر نیز بهسازی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تاکید کرد: برنامه‌های حوزه راه سازی شهرستان‌های خنج، گراش و اوز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی شهرستان لارستان است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار و در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار