ساخت کارخانه تولید خوراک آبزیان در الوان شوش

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرالوان از آغاز ساخت کارخانه تولید خوراک آبزیان در الوان شوش خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی عبدالخانی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرالوان گفت: آغاز ساخت کارخانه تولید خوراک آبزیان در الوان با اعتبار بیش از  ۱۴ میلیارد تومان و ظرفیت ۳ تن در ساعت اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه با ساخت آن امکان توسعه پرورش ماهی بصورت متراکم  ۲ هزار تن و ماهی گرمی تا ۲۰ میلیون قطعه در سال می‌رسد افزود: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۹۰ نفر به طور غیر مستقیم فراهم می‌شود.  

ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز بیان داشت: شرکت تعاونی کشت و صنعت دانیال در سال ۷۳ زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار اراضی ملی از سازمان منابع طبیعی دریافت کرد که در سال ۷۶ به بهره برداری رسید و این تعاونی در ابتدا با ۳۰ هکتار مفید حوضچه پرورش ماهی راه اندازی کرد، اما هم اکنون ۸۴ هکتار حوضچه پرورش ماهی مفید دارد.

 او ادامه داد: بعد از راه اندازی فاز پرورش ماهی گرمابی، فاز یونجه کاری به میزان ۱۵ هکتار و همچنین تولید بچه ماهی آغاز شد و شرکت تعاونی کشت و صنعت دانیال با مشارکت بانک کشاورزی و پرداخت تسهیلات در آن زمان شروع به کار کرد. اشتغال این تعاونی اکنون ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۷۵ نفر غیر مستقیم است.

غمگین تصریح کرد: هدف ما در مجموعه‌های تولیدی، بهبود زنجیره و گامی در راه خودکفایی، رفع مشکل نقدینگی تولیدکنندگان، حذف سهم واسطه گری و دلالی و افزایش صادرات است و تامین مالی طرح نیز از محل تسهیلات قانون حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال است که به بانک کشاورزی برای پرداخت معرفی کرده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار داشت: با ایجاد این زنجیره تولید شاهد خودکفایی خوزستان در تولید خوراک آبزیان خواهیم بود که در حال حاضر صد در صد از خارج استان تامین می‌شود که زمان بندی اجرای طرح  ۱۲ ماه است و پس از اجرای طرح یک سال تنفس دوره برای آن در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.