سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت: شهرستان گیلانغرب با توجه به اقلیم مناسب پتانسیل‌های خوبی برای توسعه بخش کشاورزی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان  گیلانغرب  گفت: این شهرستان با توجه به اقلیم مناسب پتانسیل‌های خوبی برای توسعه بخش کشاورزی دارد و با توجه به وجود چهار سد در شهرستان و توسعه سیستم‌های آبیاری زمینه مناسبی جهت انجام الگوی کشت از قبیل چغندر پاییزه وکلزا خواهد داشت.

او ایجاد سردخانه به منظور رفاه حال کشاورزان و جلوگیری از ضایعات در بخش کشاورزی ایجاد کشتار گاه صنعتی مرغ با توجه به تعداد زیاد مرغداری‌ها و بازارچه‌های مرزی را جهت سرمایه گذاری در بخش خصوصی از جمله نیازها شهرستان دانست.

حجت السلام حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: این شهرستان با وجود کشت انواع زراعت‌ها و باغات و همچنین امتیاز سامانه گرمسیری وتوسعه سامانه‌های آبیاری یک وقت طلایی و امیدی برای کل استان دانستند.

او افزود: جهش تولید یک هدف گزاری حکیمانه‌ای است که  مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کشور بیان  کرد برای تحقق جهش تولید هرکس در هرجایی باید براساس امکانات و استعداد‌های که وجود دارد سعی وتلاش کند که شهرستان گیلانغرب یکی از فرصت‌های جذب برای تحقق جهش تولید است.

او افزود: تولیدمیوه‌های نوبرانه و باغات که از سرمایه‌های شهرستان  است یکی از فرصت‌های جهش تولید است، رعایت الگوی کشت و انجام آن که توسط وزارتخانه بهینه شده یک سند معتبری است که  از سوی  مدیران جهاد کشاورزی و کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.


انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.