مسئول شهرک‌ صنعتی شهرستان مهاباد گفت: با تخصیص اعتبار از کمیته برنامه ریزی شهرستان به رفع مشکل فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد کمک می‌شود.

کوروش قادر مسئول شهرک صنعتی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی این شهرستان به خاطر دفع غیراستاندارد فاضلاب واحد‌های تولیدی که در سال‌های گذشته پساب خود را به صورت خام روانه محیط می‌کرد؛  قبلا اخطاریه زیست محیطی از طرف مدیریت شهرک و محیط زیست شهرستان دریافت کرده بود که در هیمن راستا برای حل این مشکل تمامی طرح مطالعاتی و طراحی مدول دوم تصفیه خانه صورت گرفته و برای عملیاتی نمودن این مدول مبلغ ۶۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

قادر با اعلام اینکه با اجرای مدول دوم تصفیه خانه مشکل فاضلاب این شهرک به طور کامل رفع خواهد شد، افزود: مدول اول تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد در حال حاضر جوابگوی دبی فاضلاب وارد شده به آن نیست و به همین منظور ساخت مدول دوم در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد گفت: کل اعتبار تخصیص شده برای مدول دوم تصفیه‌خانه که از محل منابع استانی در سال ۹۹ و از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال مصوب شده که ۱۰ میلیارد ریال آن برای راه اندازی احداث مدول دوم  تصفیه خانه می‌باشد.

مسئول شهرک صنعتی شهرستان مهاباد با بیان اینکه فاضلاب این شهرک با پذیرش دبی ۳۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز پس از تصفیه کامل با رعایت و کنترل آیتم‌های محیط زیست از طریق کانال به خارج از محوطه شهرک منتقل می‌شود، تصریح کرد: در سال ۹۸ حدودا ۲ کیلومتر از مسیر انتقالی فاضلاب تصفیه شده  لایه روبی و ۲ کیلومتر باقی مانده از این مسیر نیاز به لایه روبی دارد که بخش زیادی از پخش بوی نامطبوع به خاطر ته‌نشین شدن پساب سال‌های گذشته بوده و همین امر موجب بوی نامطبوع محیط گردیده است.

این مقام مسئول همچنین چاه شماره ۲ شهرک صنعتی مهاباد نیز جهت توسعه شهرک از نیاز‌های ضروری شهرک صنعتی عنوان کرده که با پیشرفت ۹۵ درصد در شرف اخذ مجوز از اداره امور منابع آب می‌باشد و پس از اخذ مجوز عملیات حفاری و لوله گذاری خط انتقال آب نهایی خواهد شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
f
۱۷:۴۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
سرافراز و موید باشید