رئیس سازمان صمت گیلان گفت: از سرگیری فعالیت و احیای صنایع راکد اولویت اصلی کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در گیلان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه از سرگیری فعالیت و احیای صنایع راکد در تملک بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری وابسته به آن‌ها و تامین اجتماعی (شستا) اولویت اصلی کارگروه ملی است، گفت: این چالش قدیمی در گیلان باید تعیین تکلیف شود و مالکان این شرکت‌ها برنامه عملیاتی و مشخص ارائه کنند.

او در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری گیلان با حضور دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور برگزار شد، افزود: با توجه به جلوگیری شدید قاچاق کالا و منع واردات کالا‌هایی که مشابه ان در کشور تولید می‌شود، هم اکنون بهترین شرایط برای تولیدات داخلی به ویژه صنعت نساجی فراهم است.

رئیس سازمان صمت گیلان هدف از تشکیل این کارگروه را حل و فصل مشکلات واحد‌های صنعتی بزرگ با قدمت اعلام کرد و اظهار داشت: در قالب مصوبات کارگروه ملی؛ محافظت از بقای واحد‌های صنعتی و ادامه فعالیت آن‌ها تحت هر شرایطی با تشریک مساعی و عزم فرابخشی همه نهاد‌ها امکان پذیر است.

دلق پوش ریل گذاری انجام مصوبات کارگروه را بر مبنای مصوبات قانونی و استفاده کامل از ظرفیت قانونی دانست و تصریح کرد: در همین راستا بر اساس تخصیص تسهیلات سالانه کارگروه؛ از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان برای تامین نقدینگی و شتاب دهی به چرخ صنعت گیلان تسهیلات پرداخت شده است.

هیاتی به همراه میثم زالی، دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور امروز برای حل و فصل مشکلات واحد‌های صنعتی بزرگ و قدیمی گیلان نظیر؛ ایحاگستر - صنایع نساجی پوشش، ایران پوپلین، ایران برک، ریسندگی خاور و فومنات- شرکت‌های چوکا و چوب اسالم، رادکابل شمال و ذوب درفک بر اساس پیگیری سازمان صمت به گیلان سفر کردند و در بازدید از ۲ واحد ایحاگستر و صنایع نساجی پوشش چالش ها، مشکلات و ظرفیت‌های موجود این واحدها را بررسی کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.