کمک به معیشت و درآمد زایی روستائیان، عشایر و شهر‌های کم جمعیت از موضوعات مهمی بود که استاندار در برنامه گفتمان هفته به آن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  استاندار خراسان جنوبی دیشب در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران گفت:دولت در اجرای این طرح بزرگ ۵۰ درصد هزینه ساخت این نیروگاه‌ها را به صورت بلاعوض به متقاضیان پرداخت می‌کند و ۵۰ درصد بقیه هم در قالب تسهیلات داده می‌شود.

معتمدیان تاکید کرد: نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، ماهانه یک میلیون تومان برای مردم درآمد دارد که به اشتغال روستائیان و شهر‌های کم جمعیت کمک خوبی خواهد کرد.

استاندار همچنین تامین مسکن برای خانه اولی‌ها را از اولویت‌های دولت در استان دانست و افزود: تا کنون ۱۲ هزار قطعه زمین برای ساخت مسکن در استان تامین شده که بیش از نیاز متقاضیان مسکن است.

معتمدیان به تعهد ساخت مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن هم اشاره و اظهار کرد: سهمیه خراسان جنوبی در این طرح، ساخت ۲ هزار و ۴۵۰ مسکن است که هم اکنون عملیات اجرایی هزار و ۴۷۰ واحد شروع شده و در کنار ساخت بقیه واحدها، حداکثر تا یک سال آینده به متقاضیان تحویل می‌شود.


  • بیشتر بخوانید

اشتغال، مسکن و معیشت جامعه ایثارگران استان در اولویت


استاندار با بیان اینکه دو حالت برای ساخت مسکن ملی در استان پیش بینی کرده ایم افزود: در حالت اول زمین به گروه‌های سه نفره واگذار و به هر فرد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله پرداخت می‌شود تا خودشان واحد‌ها را بسازند.

معتمدیان بیان کرد: در حالت دوم، زمین به انبوه سازان واگذار می‌شود تا پس از ساخت با شرایط خاص به متقاضیان تحویل داده شوند.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: اشتغال ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.