لزوم فراهم کردن بستر انعقاد تفاهم نامه های حوزه فناوری اطلاعات دستگاه ها

عضو شورای شهر شیراز گفت: شورا بستر انعقاد تفاهم‌نامه‌های حوزه فناوری اطلاعات دستگاه‌ها را فراهم کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا دودمان  رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اثرگذاری ارائه اطلاعات مکانی در افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان، گفت: شورا تسهیلات و بستر راهبری لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان شهری را فراهم کند.

او عنوان داشت: تمامی حوزه‌های شهرداری شامل معاونت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه مکلف هستند با توجه به زیرساخت‌های موجود در سازمان فاوا با معرفی نماینده نحوه همکاری و افزایش سطح تعاملات با این سازمان را تعیین کرده و گزارش خود را به کمیسیون ارائه دهند.

دودمان ادامه داد: با هدف شناسایی پتانسیل‌های موجود در حوزه داده‌های مکانی (GIS) در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، این سازمان مکلف است تعداد درخواست‌های دریافت شده به هر یک از لایه‌های GIS را به کمیسیون هوشمندسازی ارسال کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز عنوان داشت:کاربران سامانه‌های مکانی که شامل تعداد، نوع کاربر و محل نفوذ آنهاست و همچنین میزان درآمدزایی از لایه‌ها و نرم افزار‌هایی که قابلیت در آمدزایی دارند، اعلام شود.

دودمان با اشاره به دیگر اقدامات مورد تاکید در حوزه GIS، یادآور شد: نرم‌افزار‌های مکانی که در حوزه‌های مختلف شهرداری دارای هم‌پوشانی در حوزه فعالیت یا ذخیره‌سازی داده هستند، تعیین شود.

  رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز همچنین بر ارائه نقشه راه برای توسعه تعداد کاربران و افزایش درآمدزایی نیز اشاره کرد.

او معاونت حمل‌ونقل و ترافیک را مکلف دانست داده‌های مربوط به لایه‌های حمل‌و‌نقل وترافیک جهت بارگذاری بر روی زیرساخت داده‌های مکانی (GIS) و پلتفرم شهروندی را به سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تحویل دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: معاونت مالی و اقتصادی با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات باید درخصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری دستورالعمل تسهیل کننده و حمایتی از پروژه‌های مشارکتی را تدوین و به کمیسیون ارسال کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار