دمای هوای استان مرکزی تا اواسط هفته آینده ابتدا افزایش و سپس کاهش خواهد یافت.

مهسا رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: دمای هوای استان مرکزی طی امروز و ۲ روز آینده بین ۲ تا ۴ درجه افزایش خواهد یافت و پس از آن تا اواسط هفته آینده دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

رامی افزود: وضعیت کلی هوای استان مرکزی طی ۴ روز آینده در ساعات بعدازظهر و ساعاتی از شب همراه با افزایش ابر خواهد بود.

او اضافه کرد: از روز جمعه و بویژه طی روز‌های شنبه و یکشنبه با افزایش سرعت وزش باد‌های شرقی احتمال انتقال گردوخاک از بیابان‌های مرکزی کشور به استان دور از انتظار نمی‌باشد.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: تا یکشنبه هفته آینده در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که این شرایط فردا و پس‌فردا در شمال‌غرب شدت بیشتری دارد.

بر همین اساس در ارتفاعات استان‌های کرمان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه بویر احمد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و شمال فارس، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی کشوری همچنین آسمان تهران را صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد و افزایش شدت باد‌های ۱۲۰ روزه از روز جمعه تا دوشنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان پیش‌بینی کرده که احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.