سید اسماعیل میرغضنفری امروز با حضور استاندار گیلان به عنوان فرماندار جدید شهرستان بندرانزلی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در نشست شورای اداری انزلی با قدردانی از تلاش‌های اسماعیل حیدری آزاد، سید اسماعیل میرغضنفری به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

ارسلان زارع استاندار گیلان در این جلسه با تأکید بر ضرورت پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و فعال کردن واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال و بیان اینکه اینکه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها فقط به دنبال اعتبارات دولتی نباشیم گفت: باید توسعه اشتغال، تقویت صادرات و تحول اقتصادی، محور فعالیت‌های مدیران از جمله فرماندار بندرانزلی باشد.

وی مسئولیت را فرصتی برای خدمت دانست و افزود: حفظ و افزایش اعتماد عمومی و بهره گیری از امکانات برای ارائه خدمت به مردم از مهمترین وظایف مسئولان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه خدمت با نیت صادقانه، انگیزه وافر، تلاش مجدانه و در فضایی تعاملی همراه با وفاق، همدلی و مشارکت آحاد مردم، قطعاً با موفقیت همراه خواهد بود، گفت: امروز نیاز داریم با هم افزایی بیشتر در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های دولت، برنامه‌های توسعه‌ای کشور و استان را به مرحله اجرا بگذاریم و معتقدم هرجا توانستیم از فرصت خدمتگزاری با استفاده از خرد جمعی و مشارکت مردم در فضای تعاملی استفاده کنیم؛ به طور قطع توفیقات ما بیشتر بوده است.

استاندار گیلان، انزلی را یکی از مناطق استراتژیک کشور عنوان کرد و با بیان اینکه پتانسیل‌های این شهرستان می‌تواند توسعه ملی و منطقه‌ای را به همراه آورد تصریح کرد: انزلی از همه پیش نیاز‌های لازم برای توسعه و پیشرفت برخوردار است و باید با هدف گذاری کوتاه مدت و میان مدت، همه فعالیت‌ها و خدمات در این شهرستان در محور توسعه اشتغال و تحول اقتصادی باشد.

ارسلان زارع ورود قطار به بندرکاسپین در دولت دوازدهم را فرصتی برای توسعه بیشتر این شهرستان و نیز کشور دانست و افزود: اگر در کنار این امر، رونق واحد‌های شهرک صنعتی را شاهد باشیم می‌تواند با گسترش بخش صادرات، ارزش افزوده‌ای به محصولات تجاری الحاق، مشاغل جدیدی ایجاد و توسعه فضای کسب و کار را محقق کند.

وی بهره گیری از توانمندی‌های داخلی خصوصاً درون استانی برای توسعه فضای کسب و کار و رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق جهش تولید را یکی از موارد مورد تأکید همیشگی خود عنوان و خاطرنشان کرد: شهرستانی همچون بندرانزلی با برخورداری از ظرفیت‌های فراوان نباید بیکار داشته باشد چراکه در این شهرستان ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید از آن‌ها شایسته‌ترین استفاده‌ها را ببریم از این رو فرماندار جدید باید به درستی از پتانسیل‌ها استفاده کند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها تنها به دنبال اعتبارات دولتی نباشیم، گفت: مبحث توسعه تنها به بودجه و اعتبارات دولتی خلاصه نمی‌شود بلکه مشارکت استاندار گیلان با اشاره به اینکه در مسائل رفاهی و خدمات رسانی مردم همچون راه دسترسی، آب، برق، گاز و ... شاهد تحولات مطلوبی در دولت بوده‌ایم، افزود: اهتمام داریم در تقسیم اعتبارات شهرستانی نیز این منابع مالی به صورت عادلانه در پروژه‌های لازم الاجرا صرف شود.

ارسلان زارع ایجاد اختلال در آرامش جامعه و امنیت سرمایه گذاری را منجر به خسارت‌های بزرگ دانست و گفت: باید تلاش کنیم با وحدت، همدلی و انسجام ضمن ایجاد امید و نشاط در میان مردم، شاهد پویایی سرمایه گذاری و رونق اشتغال در جامعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی موقعیتی متمایز و قابل توجه برای انزلی و گیلان رقم زده و باید از منافع آن برای شهرستان، استان و در نهایت کشور استفاده کرد، افزود: در راستای استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد برای اشتغالزایی، باید از فرصت‌ها بهره گرفت و در این راه از ظرفیت مردم و خرد جمعی برای پیشرفت نیز نباید غافل شد.

استاندار گیلان شتاب در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و اقتصادی را بسیار حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: در جلسات مختلف اقتصادی همواره تأکید کرده‌ام و مجدداً نیز یادآور می‌شوم که اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و فعال کردن واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال باید در اولویت مدیران به ویژه فرماندار جدید شهرستان باشد و در این مسیر استفاده از ظرفیت مردم، حفظ کرامت آنان و بهره گیری از تجارب و هم افزایی با دیگر متخصصین و همکاری مسئولان، توصیه اینجانب است.

ارسلان زارع به قرار داشتن در فصل زراعی محصول استراتژیک برنج و تلاش‌های صورت گرفته پیرامون تأمین آب کشاورزی مورد نیاز و تسهیل امور کشاورزان اشاره و اضافه کرد: برای افزایش درآمد کشاورزان که این محصول برنج را به رنج تولید می‌کنند؛ تأکید ما براین بوده و که با فرآوری و بسته بندی مناسب به بازار عرضه شود تا علاوه بر شناساندن برند محصولات گیلان، منافع بیشتری برای کشاورزان داشته باشد که این موضوع باید از طریق جذب سرمایه‌گذاران و علاقمندان به این حوزه صورت گیرد.



وی بار دیگر ایجاد و حفظ همگرایی، همراهی و یکپارچگی بین مسئولان شهرستان، اقشار مختلف مردم، فعالان سیاسی، مدنی و اقتصادی، اصناف، گروه‌ها، بازاریان، تجار و قشر‌های تاثیرگذار از جمله شورا‌های اسلامی را یکی از مهمترین وظایف فرماندار جدید برای شتاب دادن به مسیر توسعه شهرستان بندر انزلی عنوان و تصریح کرد: اطمینان دارم سال ۹۹ سالی باشد که با همدلی و همت مردم و مسئولان، گام‌های اساسی تری برای جهش و رونق تولید، اشتغال و بهبود وضعیت کسب و کار مردم برداشته می‌شود.

احمد دنیامالی نماینده انزلی و رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم بهره گیری بیش از پیش از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان برای توسعه اقتصادی، رفاهی و اشتغال گفت: بندر انزلی یکی از شهرستان‌های مهم در زمینه اقتصادی است و نیاز است مسئولان همت بیشتری برای جذب سرمایه گذار و توسعه زیر ساخت‌ها داشته باشد تا ثمره این تلاش‌ها در زندگی مردم نمود داشته باشد.

 وی در ادامه به لزوم تامین و تخصیص اعتبار پروژه‌های نیمه تمام شهر اشاره و افزود: تصفیه خانه آب که در روستای طالب آباد با ۸۵ درصد پیشرفت در دست ساخت است به اعتبار بیشتری نیاز دارد.

دنیا مالی گفت: مسئولان باید با همت مضاعف برای رفع نیاز‌های مردم قدرشناس تلاش کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.