رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از کاهش تماس‌های کرونایی با سامانه ۲۵۲۵ خبر داد و گفت: در حال حاضر نگرانی از آینده بیماری کرونا، گزارش مراسم عروسی و عزا در محلات در صدر تماس هاقرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه  ، با اشاره به راه اندازی سامانه ۲۵۲۵ همزمان با شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفند سال گذشته، گفت: این سامانه جهت پاسخگویی به سوالات و نیاز‌های اطلاعاتی مردم در خصوص بیماری کرونا، راه‌های پیشگیری و درمان، معرفی مراکز ارائه خدمت، نحوه ضدعفونی راه اندازی شد.

او افزود: روز‌های ابتدای شیوع بیماری، به دلیل ناشناخته بودن "کرونا" و راه‌های انتقال و پیشگیری از آن و همچنین پایین بودن اطلاعات جامعه و اضطراب ایجاد شده در فضای مجازی تماس‌های مردمی با این سامانه در سطح بالایی قرار داشت، طوری که کارشناسان سامانه روزانه پاسخگوی بیش از ۱۵۰۰ تماس بودند.

شکیبا بیان کرد: عمده تماس‌ها در روز‌های ابتدای شیوع بیماری، در خصوص ترس و اضطراب ناشی از این بیماری، نحوه ضدعفونی کردن وسایل و راه‌های پیشگیری از آن، علائم بیماری  بود که با افزایش واستمرار اطلاع رسانی در رسانه‌ها و بویژه صدا و سیما، نصب بنر، ارسال پیامک، ایجاد مراکز تخصصی ارایه خدمت و پیگیری بیماران، تماس تلفنی توسط مراقبین سلامت و بهورزان با خانوارها، پیگری افراد بیمار، مشکوک، علامت دار و خانواده آن‌ها از طریق تلفن  به تدریج تعداد تماس‌ها کاهش یافته و نوع سوالات نیز تغییر کرد.

او افزود: در حال حاضر روزانه بطور میانگین ۳۰۰ تماس با سامانه ۲۵۲۵ برقرار می‌شود که بیشتر موضوعات آن پیرامون اطلاع از مراکز نمونه گیری کرونا، نگرانی و اضطراب از آینده این بیماری، گزارش برگزاری مراسم عروسی یا عزا در محله و شکایت‌های بهداشت محیطی درباره کرونا است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان  کرد: در سامانه ۲۵۲۵ پزشک، کارشناس بهداشت محیط، ارشد روانشناسی و کارشناس بهداشت عمومی و. فعالیت داشته و پاسخگوی سوالات مردمی هستند.

او افزود: نیرو‌های فعال در این سامانه از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر فعالیت دارند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.