مدیر عامل شرکت گاز کردستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در کردستان به شبکه گاز طبیعی متصل شوند.

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به مصوبه صادر شده شورای اقتصاد در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه شرکت گاز مکلف شده است تا باتوجه به میزان مصرفی که در واحد‌های صنعتی وجود دارد نسبت به انتقال گاز تا درب واحد‌ها اقدام کند.

او افزود: بر اساس مکاتبات صورت گرفته توسط شرکت ملی پخش فرآورد‌های نفتی، هزارو ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان کردستان مشمول مصوبه شورای اقتصاد قرار گرفته اند که گاز رسانی به این واحد‌ها از سال ۹۵ آغاز شده است.

فعله گری بیان کرد: با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته وهمچنین با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی تا پایان سال ۹۸ از مجموع واحد‌های تولیدی و صنعتی سطح استان، به ۵۴۰ واحد گازرسانی انجام شد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با اشاره به مصرف ۴۸ میلیون لیتر سوخت مایع در سال توسط واحد‌های صنعتی در کردستان گفت:این واحد‌ها از نظر تعدادی حدود ۴۹ درصد مجموع واحد‌ها و از نظر میزان جایگزینی گاز ۷۸ درصد سوخت، جایگزینی انجام داده است.

اجرای ۱۳۶ کیلومترشبکه گاز رسانی در کردستان

او اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۳۶ کیلومترشبکه گاز رسانی در سطح استان انجام شد چراکه واحد‌های صنعتی و تولیدی به صورت پراکنده و در نقاط مختلف استان وجود داشتند.

فعله گری در ادامه تاکید کرد:باهمکاری مالکین واقعی واحد‌های تولیدی و صنعتی و ادارات متولی از جمله جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت وهمچنین کارگروه گاز رسانی به صنایع که در استان به دبیری شرکت گاز کردستان تشکیل می‌شود واحد‌های مشمول این قانون به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به مزایای گازرسانی به واحد‌های صنعتی در سطح استان گریزی زد و افزود: گاز رسانی به این واحد‌ها علاوه بر حفظ مسائل زیست محیطی می‌تواند از نظر قیمت تمام شده سوخت کمک شایانی به تولیدکنندگان کند.

او یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید، این بستر حمایتی همچنان در سطح شرکت گاز کردستان فراهم هست تا بتوانیم مابقی واحد‌های صنعتی مشمول اجرای این طرح را در سال ۹۹ به شبکه گاز رسانی متصل کنیم.

فعله گری با اشاره به اینکه گاز رسانی به ۳۰۰ واحد صنعتی در سال جاری از الویت‌های شرکت گاز است افزود: در حال حاضر در ۹۱ واحد پیمانکار مشغول بکار شده و حدود ۲۰۸ واحد مابقی نیز در مرحله مناقصه قرار دارد که در صورت تامین منابع مالی این واحد‌ها ها نیز به شبکه گازرسانی متصل خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان درخصوص سایر واحد‌های صنعتی که مشمول مصوبات شورای اقتصاد قرار نگرفته اند نیز گفت: به این واحد‌های تولیدی و صنعتی در صورت فعال بودن عملیات گازرسانی نیز انجام خواهد شد.

او با تاکید بر گاز رسانی به تمامی شهرک‌های صنعتی استان اظهارداشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزارو ۳۹۰ واحد صنعتی به شبکه گاز وصل شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.