۶۲ درصد کشفیات قاچاق و ظن به قاچاق کشور در البرز انجام شده است.

۶۲ درصد کشفیات قاچاق و ظن به قاچاق کشور در البرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رامین ربیعی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به رتبه ویژه استان البرز در کشف کالای قاچاق گفت: او ارزش ریالی کشفیات قاچاق و ظن به قاچاق کل کشور را یک هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان ۷۴۶ میلیارد ریال آن مربوط به کشفیات استان البرز است و این یعنی ۶۲ درصد این کشفیات، مختص به استان البرز است. از این رو در بخش ریالی کشفیات قاچاق و ظن به قاچاق، استان البرز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: طی سه ماه نخست سال جاری بازرسان صمت البرز در قالب گشت‌های مستقل و تلفیقی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، موفق به انجام ۹۳۱ مورد بازرسی و تشکیل ۱۶۶ پرونده در این زمینه شدند.

ربیعی با اشاره به  ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا در بهار سال ۹۹ جاری افزود: در این بازه زمانی ارزش ریالی کشفیات به ظن قاچاق ۷۴۶ میلیارد ریال برآورد می‌شود که پس از تحویل به سازمان اموال تملیکی، پرونده‌های متشکله آن به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

 به گفته مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز عمده کالای مکشوفه قاچاق در رده اقلام خوراکی، البسه، آرایشی، بهداشتی، طلا، جواهر، دارو و سیگار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.