غلامی گفت: جامعه دانشگاهی باید عادت‌های جدید در سبک زندگی دانشگاهی به وجود بیاروند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشگی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری مجازی با روسای دانشگاه‌ها برتر کشور گفت: در شرایط کنونی بین واحد‌های دانشگاهی باید هم فکری برای تقویت مدیریت و مبادله تجربیات انجام شود.

او افزود: امروز دنیا با پدیده‌ای به نام ویروس کووید ۱۹ رو به رو است که پیامد‌های مختلفی را به دنبال داشته است. این بیماری، هم فرصت‌هایی را فراهم کرده و هم چالش‌هایی را به وجود آورده است.

وزیر علوم ادامه داد: این ویروس یک پدیدهی جهانی است و به شکل گسترده‌ای تجریبات جدیدی را ایجاد می‌کند و امکان تصمیمات جدیدی را نیز فراهم کرده است. در این شرایط توجه به دستاورد‌های مهمی که در دنیا اتفاق می‌افتد، بسیار مهم است.

غلامی اضافه کرد: چگونگی کنار آمدن با وضعیت فعلی بیشتر به توانمندی‌هایی که در هر عرصه و حوزه داریم برمی‌گردد. نکته دیگر اینکه مردم چقدر با این مسائل جدید همراه می‌شوند، در محیط‌های دانشگاهی قطعا فرصت و شرایط بهتری نسبت مدیریت و فراهم کردن شرایط همراهی و همدلی در اختیار داریم. 


بیشتر بخوانید


به گفته وزیر علوم، در این شرایط باید تلاش کنیم در مجموعه وظایف و اختیارات و آنچه که نیاز داریم ریل گذاری قانونی را انجام دهیم تا فرصت‌هایی که به دست آمده را تبدیل به احسن کنیم و در رفع مسائل و مشکلات کوشا باشیم. توجه به تاب آوری خرده سیستم‌های مجموعه‌های آموزش عالی و بالا بردن آن بسیار مهم است بنابراین از هیچ بخشی نباید غفلت کرد.

او بیان کرد: جامعه دانشگاهی اعم از استادن، دانشجویان و کارمندان باید عادت‌های جدید را در سبک زندگی دانشگاهی به وجود بیاورند. باید کمک کنیم منطبق با شرایط جدید، توان افزایی و افزایش کارایی، عادت‌های جدید شکل بگیرد البته زیر ساخت‌ها و شرایط لازم برای این تطابق و هماهنگی باید برقرار شود.

غلامی در پایان گفت: برای مقابله با این بیماری که مشخص نیست تا کی ادامه دارد باید بدون اینکه تصمیمات را به آینده بعید موکول کنیم شرایط را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار