رئیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز،گفت: در قالب مجموعه رویدادهای مجازی بین المللی تخصصی کرانه، سخنرانی علمی پروفسور مارتین بلانت از کالج سلطنتی لندن به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  منصور کنعانی رئیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز بیان کرد: این رویداد از سوی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز ترتیب یافت و علاوه بر اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سطح یک کشور، شرکت کنندگانی از کشورهای اسکاتلند، اسپانیا، آلمان، روسیه و فرانسه نیز در این رویداد حضور یافتند.

او، تصریح کرد: پروفسور مارتین بلانت، استاد مهندسی نفت، رئیس دپارتمان علوم و مهندسی زمین کالج سلطنتی لندن و استاد دانشگاه استنفورد آمریکا است که از شناخته شده ترین محققان در زمینه مطالعات محیط متخلخل محسوب می شود.

کنعانی ادامه داد: این سمینار نگاهی به تاریخچه تکنولوژی نوین محیط متخلخل دیجیتال داشت که در آن با کمک عکسبرداری اشعه ایکس در مقیاس میکرونی به آنالیز و مدل سازی شبکه حفرات می‌پردازند.

رئیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز، افزود: این گونه مطالعات ساختار محیط‌های متخلخل، نقش مهمی در شناخت خصوصیات استاتیک و پیش بینی رفتارهای دینامیک آن ها ایفا می‌کند.

او، اضافه کرد: از جمله کاربردهای این تکنولوژی در مطالعه ساختار مخازن هیدروکربنی بوده که در دهه‌های گذشته زمین شناسان از روش‌های مختلفی، مانند آنالیز مقطع نازک زیر میکروسکوپ، برای درک ساختاری نمونه‌های سنگ استفاده کرده‌اند اما در ده سال گذشته و با توسعه روش‌های تصویربرداری سه بعدی با کیفیت بسیار بالا و مدل سازی بر اساس آن، که به تکنولوژی فیزیک سنگ دیجیتالی موسوم بود، تحولات قابل توجهی در اینگونه مطالعات انجام شده است.

کنعانی اظهار کرد: این تکنولوژی در سایر رشته‌های علمی که به نوعی با محیط متخلخل در ارتباط هستند، از جمله در رشته‌های مهندسی عمران، مواد، مکانیک، صنایع غذایی و کشاورزی، نیز کاربرد دارد.

رئیس مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز تاکید کرد: در قالب طرح  تخصصی کرانه، مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی و حوزه‌های نوین و بین رشته‌ای، با دعوت از اساتید و محققان در دانشگاه‌های شناخته شده دنیا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او، گفت: انتظار می رود برگزاری منظم و مشارکت فعال دانشگاهیان در طرح  تخصصی کرانه، زمینه ساز رشد و تعالی هرچه بیشتر دانشگاه شیراز و افزایش همکاری‌های بین المللی باشد.

کنعانی بیان کرد: اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان و کلیه علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام رایگان در این مجموعه رویدادها به سایت مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز به نشانی http://iec.shirazu.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار