دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر گفت: افراد با حفظ حجاب و عفاف، هم به حریم خود و هم دیگران احترام می‌گذارند و آن را پاس می‌دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی به مناسبت ۲۱ تیر روز عفاف و حجاب با گرامیداشت یاد شهدایی که برای حفظ حریم عفاف و حجاب به شهادت رسیدند، بیان کرد: امروز به علت شیوع کرونا با شرایطی رو به رو هستیم که شاید بهتر بتوانیم مفهوم حجاب مصونیت است و نه محدودیت را بهتر درک کنیم.

او ادامه داد: در شرایط حاضر از همه خواسته شده که برای حفظ سلامتی خود از ماسک استفاده کنند و هیچ کس از این کار به محدودیت تعبیر نمی‌کند، فلسفه حجاب هم همین و اگر اسلام می‌فرماید باید حجاب رعایت شود هم برای حفظ سلامتی خود فرد وخانواده‌اش است و هم برای حفظ سلامتی دیگران.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر بیان کرد: برخی از مشکلات خانوادگی در جامعه امروز، رابطه مستقیمی با موضوع عفاف و حجاب دارد.

جمالی همچنین افزود: بر اساس گزارش‌های کشوری استان بوشهر از نظر حفظ حجاب در جایگاه خوبی قرار دارد.

او به برنامه‌های روز عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و افزود: به علت شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری مراسم حضوری وجود ندارد، اما برنامه‌هایی به همین مناسبت در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر، یکی از این برنامه‌ها را طرحی به نام «دختران چادری فرشته‌اند» عنوان کرد و گفت: در این طرح از والدین خواسته شده بود از دختران ۳ تا ۱۰ سال خود با چادر و حجابی که دارند عکس بگیرند و بفرستند تا این عکس در قابی با بال فرشته و فضای مذهبی کار شود و برای والدین ارسال شود. این طرح قرار بود استانی باشد، اما به صورت ملی در آمد و امروز حدود هزار اثر را دریافت کرده‌ایم که برخی از آن‌ها از استان‌های دیگر هستند.

جمالی تاکید کرد: در زمینه عفاف و حجاب باید همه نهاد‌ها و کسانی که مسئولیت دارند در خصوص عمل به این واجب الهی تلاش کنند.

در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ تجمع کنندگان در مسجد گوهرشاد مشهد به جرم دفاع از حیثیت و عفت بانوان ایرانی به خاک و خون کشیده شدند. به همین مناسبت این روز در تقویم کشور با عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.