مسئول کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۳۳۵ واحد خصوصی آسیب‌دیده از شیوع کرونا استان در حوزه سلامت مشمول دریافت تسهیلات هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محمد رشیدی مسئول کارآفرینی و اشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به پرداخت تسهیلات به واحد‌های خصوصی آسیب دیده از کرونا اختصاص یافته که سهم استان کرمانشاه از این اعتبار ۶۸۰ میلیارد تومان است.

او گفت : با توجه به شرایط شیوع کرونا و مشکلات ایجاد شده برای واحد‌های خصوصی حوزه سلامت مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات تا پایان تیرماه امسال تمدید شده است.

او افزود: موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی که درحوزه‌های درمانی وتشخیصی اعم از آزمایشگاهی و پاراکلنیک‌های فعال در صورت داشتن شرایط و ضوابط اعلامی شامل این تسهیلات خواهند بود.

رشیدی افزود: صاحبان کسب و کار‌های بخش خصوصی سلامت آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا که تا کنون برای دریافت تسهیلات اقدام نکرده اند می‌توانند در سامانه کارا به آدرس اینترنتی kara.mcls.gov.ir مراجعه و جهت در یافت تسهیلات ثبت نام نمایند.

او گفت: میزان تسهیلات به ازای هرشاغل ۱۲ میلیون تومان است که بانرخ سود ۱۲ درصد و مدت بازپرداخت ۲۴ ماهه و با تنفس سه ماهه درنظرگرفته شده است.

او ادامه داد: دفتر کارآفرینی دانشگاه از زمان ثبت نام تا دریافت تسهیلات با این واحد‌ها همکاری لازم را خواهد داشت.

او گفت: بسیاری از واحد‌ها در حوزه سلامت از جمله داروخانه‌ها به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده اند که در حال رایزنی جهت مرتفع ساختن مشکلات آن‌ها و پرداخت تسهیلات به این واحد‌ها نیز هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.