معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : شهروندان گوشت مورد نیاز خود را به دلیل احتمال ابتلای به ویروس تب کریمه کنگو، حتما از مراکز مجاز با داشتن مهر تائید دامپزشکی تهیه کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : تب کریمه کنگو یک بیماری خونریزی دهنده تب‌دار حاد است که به‌وسیله کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

او با اشاره به شیوع این بیماری در فصول گرم سال، گفت : معمولا این بیماری از اواخر فروردین‌ماه تا اواخر شهریورماه، زمان رشد و تکثیر کنه‌ها شیوع می‌یابد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیماری بومی هم در کشور و هم در استان وجود دارد، افزود: دام‌ها علائم خاصی از این بیماری ندارد و شناخت از بروز این بیماری تنها در جمعیت انسانی است.

او ادامه داد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی هر کانونی از این بیماری را به اداره‌کل دامپزشکی اعلام کند حتما نسبت به سم‌پاشی دام و جایگاه دام‌های آن منطقه اقدام خواهیم کرد.

یارویسی از دامداران و جمعیت روستایی استان خواست نسبت به سم‌پاشی جایگاه دام خود اقدام کنند و مستقما به کنه روی دام دست نزنند و در هنگام ذبح دام حتما دستکش، چکمه و روپوشی را بپوشند، چون ترشحات دام آلوده برای انسان بسیار خطرناک است.

او گفت: حتما گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با داشتن مهر تائید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشتی که در معابر و کوچه‌ها به‌صورت غیرمجاز ذبح می‌شود جدا خودداری کنند، چرا که ممکن است دام آلوده به ویروس کریمه کنگو باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.