فرماندار شهرستان مهاباد گفت: برای راه اندازی و تجهیز بیمارستان موقت و بیمارستان امام خمینی مهاباد، تاکنون ۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ایرج شجاعی فرماندار شهرستان مهاباد گفت: پس از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان خیرین در عرصه‌های مختلف وارد عمل شده و تاکنون ۸۵ میلیارد ریال کمک برای راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان موقت، تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) و توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان جمع‌آوری شده است.

معاون استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: مردم این شهرستان نیز در زمینه مقابله با شیوع بیماری کرونا خوب وارد عمل شده و به عنوان نخستین شهرستان آذربایجان‌غربی از ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ بازار را به صورت داوطلبانه تعطیل کردند و تا اردیبهشت امسال این محدودیت‌ها اعمال شد.

فرماندار شهرستان مهاباد افزود: با بازگشایی بازار با توجه به اینکه امید کاذبی در خصوص پایان کرونا در بین مردم ایجاد شده بود، مردم بدون رعایت اصول بهداشت و پروتکل‌های مربوطه در جامعه حاضر می‌شدند که همین امر باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا شد.

شجاعی اضافه کرد: شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان تا حدودی افزایش پیدا کرد و در اوایل تیر ماه کم‌کم وضعیت این شهرستان از قرمز به سمت قهوه‌ای در حال حرکت بود که با ورود اعضای تیم بیمارستان صحرایی شهید محلاتی و کاهش تعداد بیماران بستری وضعیت بهتر شد.

فرماندار شهرستان مهاباد اذعان کرد: فعالیت بیمارستان صحرایی "شهیدمحلاتی از چهارم تیرماه با استقرار در سپاه مهاباد شروع شد و امکانات این بیمارستان برای بهبود وضعیت بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت و در این مدت ۸۰ نفر از پرسنل این بیمارستان صحرایی در بخش‌های کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مشغول فعالیت بودند.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.