انتخابات شورای روحانیت شهرستان رشت پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در نخستین نشست مجمع عمومی روحانیون معزز شهرستان رشت که با حضور روحانیون، ائمه جمعه و جماعات این شهرستان برگزار شد، با حضور آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان انتخابات شورای روحانیت شهرستان رشت نیز برگزار و ۹ روحانی به عنوان اعضای شورای روحانیت این شهرستان انتخاب شدند.

قرار است اعضای شورای روحانیت به مدت ۳ سال با ورود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در راستای صیانت از آرمان‌های والای انقلاب بیش از پیش بکوشند.

آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت پیش از برگزاری نشست مجمع عمومی روحانیت و انتخابات شورای روحانیت با بیان اینکه روحانیون در ادوار مختلف ثابت کردند که تا پای جان در راستای انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی تلاش کرده و خواهند کرد.

او  با بیان اینکه هدف از تشکیل روحانیت مبارز ورود جامعه روحانیت به عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، افزود: خط دهی به نیرو‌های انقلابی، مبارزه با منکرات و فساد از وظایف اعضای شورای روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان  با تشریح نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی گفت: انسان هنگامی که در کنار ساحل بی کرانه فقه قرار می‌گیرد، اذعان دارد که عالمان دین فرشته نجات همه مسلمانان هستند.

آیت الله فلاحتی  با بیان اینکه اگر عالمان دین نبودن امروز حقیقتا ما چیزی از اسلام نمی‌دانستیم افزود: یکی از دستاورد‌های بزرگ و تلاش‌های ممتد عالمان دین، این انقلاب عظیم اسلامی است به گونه‌ای که از آن رنسانس بزرگ تاریخ در جهان یاد می‌شود.

او  تصریح کرد: عالمان دین پرچم داران سعادت و اعتلای جامعه اسلامی هستند و با توجه به دشمنی‌های دشمنان قسم خورده کشور، روحانیت باید در درون خود سازمانی داشته باشند تا سدی در برابر نفوذ نفوذی‌ها ایجاد کنند و این توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دشمنان را از بین برند.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین عادلی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان نیز با اشاره به نقش جامعه روحانیون در پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، گفت: جامعه روحانیت امروز وظیفه خطیرتری بر عهده دارند، چرا که باید علاوه بر هجمه‌های دشمنان علیه روحانیون و اعتقادات مذهبی، باید با منکرات و فساد هم مبارزه کنند.

قرار است شورای روحانیت درهمه شهرستان‌های استان برگزار شد و شهرستان های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ نفر، شهر‌های بیش از ۱۰۰ هزار نفر ۷ نفر و کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ۵ نفر عضو شورای روحانیت شوند و سپس از میان روسای اعضای شهرستان ها،  شورای روحانیت استان تشکیل شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.