فرماندار تربت حیدریه گفت: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در این شهرستان تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رستمی فرماندار تربت حیدریه در جلسه ستاد پیشگیری کرونا گفت: نظارت بر عملکرد ادارات، مکان‌های عمومی و اصناف جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب ۲۰ تیم بازرسی در سطح شهر تشدید خواهد شد.

او افزود: با کلیه افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را در جامعه رعایت نمی‌کنند برخورد خواهد شد و متخلفان مستقیما به مراجع قضایی ذی ربط معرفی می‌شوند.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت نکنند فشار مضاعفی به جامعه پزشکی وارد می‌شود؛ و افزایش آمار مبتلایان به کرونا نشان از بی تفاوتی برخی مردم به نکات بهداشتی و نادیده گرفتن کرونا است.

رستمی بیان کرد: از عموم شهروندان درخواست میکنم در خانه بمانند و از رفت و آمد‌های غیر ضروری اجتناب کنند و در صورت ضرورت حضور در سطح جامعه حتما پروتکل‌های بهداشت عمومی را رعایت کنند.

او تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم با مسئولین شاهد کاهش شیوع این ویروس در سطح شهرستان باشیم چراکه با ادامه سهل انگاری و ساده انگاری این بیماری از سوی برخی از شهروندان ناگزیر خواهیم بود ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های بیشتری را اعمال کنیم.

تجمع در آرامستان‌های بخش رخ ممنوع شد

جعفر رضوانی بخشدار رخ گفت: تجمع در آرامستان‌های بخش رخ جهت جلوگیری از شیوع کرونا ویروس ممنوع تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

او افزود: از آنجائیکه آرامستان‌ها یکی از مراکز جمعیتی است، بر اساس دستورات ابلاغی از سوی مرکز بهداشت و به‌منظور اجرای اقدامات پیشگیرانه، رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، حفاظت از سلامت عمومی جامعه، دفن اموات با حضور حداقلی و بستگان درجه یک انجام می‌شود.

بخشدار رخ ادامه داد:خطر ابتلا به بیماری کرونا باید توسط مردم جدی تلقی شود و اهالی منطقه رخ با رعایت فاصله گذاری هوشمند و طبق دستورالعمل‌های بهداشتی زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنند و ازشرکت در تجمعات خودداری و به اطلاع رسانی‌ها و هشدار‌های لازم جهت پیشگیری بیماری کرونا بیش از پیش اهمیت دهند.
 

تشکیل پرونده قضایی برای برگزارکنندگان مراسم عروسی در کدکن

 محمدی بخشدار کدکن گفت: با نقض کنندگان دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا خبر برخورد قاطع می شود.


بیشتر بخوانید:
 
او افزود: برای برگزارکنندگان مراسم عروسی در روستای چولانک به دلیل اقدام برخلاف دستورالعمل‌های بهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی پرونده تشکیل و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

انتهای پیام// ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.