آغاز طرح ملی «تابستانه فهما» در کانون‌های فرهنگی و مساجد در خراسان شمالی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از آغاز طرح ملی «تابستانه فهما» در کانون‌های فرهنگی ویژه ایام فراغت کودکان و نوجوان با گستره فعالیت‌های مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هاشم شیرازیان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برای شناخت نیاز‌ها و رفع آن، همچنین برنامه ریزی درست برای گذراندن اوقاف فراغت آنها، موجب بروز خلاقیت و نوآوری توام با تفکر سیال در فرزندان می‌شود.

شیرازیان با بیان اینکه طرح ملی «تابستانه فهما» با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود، افزود: رشد و پرورش استعداد‌های بالقوه اعضای کانون ها، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد و استفاده از ظرفیت‌های خودجوش داوطلبانه مردمی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

او در خصوص رویکرد طرح ملی «تابستانه فهما» اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا می‌توانند با رویکرد‌های شبکه سازی و جریان سازی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان فرهنگی و اجتماعی محله گامی موثر برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای خود بردارند.


بیشتر بخوانید:


شیرازیان افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، سعی شده برنامه‌های آموزشی و حضوری در مساجد شهر‌هایی که از لحاظ شیوع این بیماری در خطر کمتری هستند، از سوی ستاد استانی مجوز برگزاری نشست‌ها و کلاس‌های آموزشی را دریافت کرده و بارعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ها را اجرایی کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهارکرد: در غیر اینصورت برنامه‌های آموزشی در گستره فضای مجازی و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه فعالیت‌های طراحی شده در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری طراحی شده است، گفت: شبستان «فرهنگ» شامل رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان «هنر» شامل سرود، نمایش، فیلم، قلم و ترنج و نیز شبستان «نوآوری» شامل رواق‌های کارآفرینی و فن آوری می‌شود.

شیرازیان از میزبانی ۳۷۲ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهری و روستایی از اجرای این طرح خبر داد و بیان کرد: قالب فعالیت‌های طرح تابستانه شامل کارگاه، کلاس‌های آموزشی، تولید اثر در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری، احکام و اخلاق و عقاید، تولید علم، مواسات، سلامت اجتماعی، تکریم و مناسبت‌های ملی و مذهبی، تولید و اشتغال و تکنولوژی ارتباطات و اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه این طرح تا پنجم شهریورماه امسال ادامه دارد، افزود: لازم است همه فعالیت‌های مجازی و حقیقی در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.