علی‌اصغر جمعه‌ای گفت: نیاز است تا راه‌های بازگشت ارز برای واحد‌های صادرکننده مشخص شود و در این زمینه تسهیل‌گری صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه نیاز است تا راه‌های بازگشت ارز برای واحد‌های صادرکننده مشخص شود و در این زمینه تسهیل‌گری صورت گیرد، بیش از ۸۵ درصد واحد‌های صادرکننده استان سمنان تعهدات ارزی خود را با وجود مشکلات موجود انجام داده‌اند.

او افزود: پیشنهاد‌هایی به‌منظور تشویق صادرکنندگان برای ارزآوری بیشتر و همچنین جلوگیری از تعلیق کارت‌های بازرگانی، تهیه، تدوین‌شده است و اگر نیاز باشد به بانک مرکزی ارسال خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: بحث و بررسی و ارائه راهکار در خصوص مشکلات رفع تعهدات ارزی و تعلیق کارت‌های بازرگانی، در دستور کار قرارگرفته است، مواردی همانند به‌روزنبودن سامانه بانک مرکزی، اطلاعات متناقض موجود در بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و متقاضی و فقدان تدوین دستورالعمل برای بازگشت ارز صادراتی از محل ورود موقت، ازجمله مشکلات تحقق تعهدات ارزی است که صادرکنندگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

جمعه‌ای ادامه داد: بسته شدن پیش از موعد سامانه جهت رفع تعهد ارزی و نپذیرفتن پروانه صادراتی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به منظور رفع تعهد ارزی صادرات در مقابل واردات، از دیگر مواردی است که باید به آن رسیدگی شود تا مشکلات واحد‌های صادرکننده در حوزه بازگشت ارز حاصل از صادرات محقق شود.

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان، تامین آب را یکی دیگر از مطالبات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان برشمرد و تصریح کرد: تامین آب یکی از دغدغه‌های اصلی واحد‌های تولیدی است که باید مورد توجه خاص مسوولان کشور و استان سمنان قرار بگیرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.