جواد انوری از ارائه ۳۰ مورد خدمات به‌صورت الکترونیکی در امور مالیاتی استان سمنان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در دیدار با معاونان اقتصادی و توسعه مدیریت استانداری سمنان با اشاره به اینکه ۳۰ مورد از خدمات در امور مالیاتی استان سمنان به‌صورت الکترونیکی ارائه می‌شود گفت: راه‌اندازی پایگاه اطلاعاتی در بستر فناوری‌های نوین نقش مؤثری در جلوگیری از فساد اقتصادی و فرار مالیاتی ایفا می‌کند.

او با تأکید بر اینکه حمایت از واحد‌های تولیدی از مهم‌ترین رویکرد‌های این سازمان در سال جاری است بیان کرد: سالانه قوانین و طرح‌های مختلفی در راستای اعمال بخشودگی جرایم مالیاتی در کشور ابلاغ می‌شود که اجرای آن به نفع واحد‌های تولیدی و صنعتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با تأکید بر اینکه وصول مالیات باید بر پایه اصول باشد افزود: تحقق سیاست‌های دولت الکترونیک نقش محوری برای مشارکت عموم و اقشار مختلف مردم در پرداخت مالیات دارد.

انوری اضافه کرد: در حال حاضر خدماتی مانند تسلیم اظهارنامه مالیاتی، فهرست‌ها و دستمزد کارکنان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این رویه مثبت در استان ادامه‌دار خواهد بود.

حبیب‌الله خجسته پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه اگر اخذ مالیات بر اساس عملکرد واقعی باشد، در کاهش نارضایتی‌ها در اعطای مالیات از سوی مؤدیان تأثیر قابل‌توجهی دارد گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس، واحد‌هایی در ۱۴ رسته شغلی در استان سمنان دچار زیان شدند که باید در اخذ مالیات حمایت‌های لازم از این فعالان اقتصادی انجام شود.

او با اشاره به اینکه بسیاری از اصناف و واحد‌های اقامتی و گردشگری استان در ماه‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا ویروس متحمل ضرر‌های اقتصادی شدند بیان کرد: لازم است با تدابیر مالیاتی مطلوب، در اخذ مالیات در این بخش‌ها تعامل‌های دوسویه‌ای انجام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه دریافت مالیات از مؤدیان با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور و تأمین هزینه‌ها اجتناب‌ناپذیر است تصریح کرد: از سوی دیگر باید تلاش شود با توجه به شیوع کرونا ویروس در قالب طرح‌های حمایتی، مشکلاتی برای فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف با دریافت مالیات ایجاد نشود.

خجسته پور با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی برای پرداخت مالیات ابراز کرد: با افزایش آموزش و اطلاع‌رسانی، فرار مالیاتی به‌تبع آن کاهش قابل‌توجهی می‌یابد و این در حالی است که مالیات در زندگی اجتماعی افرادی که خدمت ارائه می‌دهند و هم خدمت دریافت می‌کنند مؤثر است.

او با تأکید بر اینکه درآمد عمده کشور‌های جهان مبتنی بر صادرات نفتی و غیرنفتی و مالیات است گفت: ایران هم از این رویه‌های مثبت درآمدی برای تأمین هزینه‌ها در بخش‌های مختلف در دهه‌های گذشته استفاده کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بابیان اینکه از سال ۹۶ به دلیل فشار‌های اقتصادی خارجی و تحریم‌ها، صادرات در کشور با کاهش چشمگیری مواجه شد و درآمد‌های حاصل از فروش نفت با تأخیر یا با مشکلاتی همراه می‌شود اضافه کرد: اکنون به معنی واقعی اداره کشور مبتنی بر اقتصاد بدون نفت است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.