بختیاری گفت: ۳۰ میلیون مترمکعب از تخصیص آب سد ماملو برای تامین آب شرب منطقه است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران در در هفته یازدهم پویش هرهفته #الف_ب_ایران با بیان اینکه دشت ورامین اولین منطقه‌ای است که کانال مدرن در آن طراحی و اجرا شده است، گفت: با راه اندازی تصفیه خانه جنوب تهران ۲۲۰ میلیون متر مکعب آب به این منطقه انتقال داده می‌شود.

او در ادامه گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه هفتم گام بلندی در راستای آبرسانی به جنوب و جنوب شرق تهران برداشته شده است.


بیشتر بخوانید


بختیاری ادامه داد: ۳۰ میلیون مترمکعب از تخصیص آب سد ماملو برای تامین آب شرب منطقه بوده و با توجه به بحرانی بودن دشت ورامین و کمبود ۸۰ میلیون مترمکعب آب توانستیم آب‌های سطحی را جایگزین کرده و ۶۰ حلقه چاه عمیق را به نفع سفره‌های زیر زمینی پر کرده و بهترین مدیریت منابع آبی در این منطقه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: تا قبل از بهره برداری از تصفیه خانه هفتم Ec آب ۱۹۰۰ بوده که به ۸۰۰ رسیده و علاوه بر آن در منطقه از آب شیرین کن استفاده می‌شد که در حال حاضر به صورت محدود استفاده می‌شود.

بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه تلفیق شرکت آبفای روستایی با شهری بعد از ۱۰ سال اتفاقی ثمر بخش است، گفت: در ۴ ماه گذشته که این تلفیق صورت گرفته ۱۰ میلیارد تومان هزینه صورت گرفته که معادل ۲ سال گذشته بوده و ۱۱ چاه و چندین مخزن هوایی در این مدت وارد مدار شده اند و هیچ روستایی در منطقه وجود ندارد که بی آب باشد و امروز آخرین شهرستان در منطقه از محل سد ماملو آبرسانی می‌شود.

او افزود: در ۶ ماه گذشته با توجه به شرایط کرونا در کشور، ۸ و نیم کیلومتر لوله ۶۰۰ با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به صورت ماهیانه به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار